Poradniki i Porady ZGORA

Jak reklamować trudne produkty?

Jest wiele form promocji jak i wiele rodzajów produktów, jednak niektóre produkty można zaliczyć do grupy tak zwanych trudnych produktów w aspekcie reklamy.

żołądek Dobra metodą na tego typu produkty są tak zwane Advergames, czyli gry reklamowe, które ostatnimi czasy  rozwijają się bardzo dynamicznie. Szczególnie dobrze sprawdzają się w reklamie tak zwanych  trudnych produktów. Na przykład wszelkiego rodzaju środki na niestrawności, zaparcia, wzdęcia, zgagę i inne nieprzyjemne sprawy. Chyba nie ma osoby, która nie czuje choćby lekkiego zniechęcenia oglądając przy kolacji wizualizacje pokazujące działanie środków odpowiadających za prawidłowe funkcjonowanie jelit.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy takie reklamy przekonają nas o skuteczności produktu (w końcu przecież widzimy, jak on działa), czy raczej ze względu na niezbyt apetyczna zawartość raczej zniechęcą.

Klasyczna gra reklamowa angażuje odbiorcę bardziej niż reklama w tv czy w gazecie. Angażuje go także na dłużej. Nie ma więc potrzeby sięgania po tak obcesowe środki jak obrazki jelit – długi czas spędzony przy grze reklamowej to lepszy gwarancja przekonania klienta o wartości marki niż pokazywanie mu wizualizacji procesów zachodzących w jelitach. Advergames świetnie sprawdzają się nie tylko jako strzelanki, czy gry zręcznościowe, ale też wtedy gdy gra reklamowa zostaje przygotowana w formie quizu, który pozwala klientowi sprawdzić swoja wiedzę na tematy związane na przykład ze zdrowiem.

Przemysł medyczny bardzo chętnie sięga po gry reklamowe. Możliwe więc, że advergaming wkrótce zagości tez w strategii reklamowej innego rodzaju produktów.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak reklamować trudne produkty?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki: