Poradniki i Porady ZGORA

Jak opanować arkusz kalkulacyjny? – Excel

Czym jest arkusz kalkulacyjny? Często przeglądając listę ofert pracy napotykamy się na wymagania z zakresu użytkowania programów biurowych w tym arkuszy kalkulacyjnych. Kobiety zaznajomione z tą tematyką nie mają problemu z ogarnięciem tematu inni zaś mogą mieć z tym pewien problem.

Kobieta przy komputerzeJeśli sięgniemy po encyklopedie zdefiniuje nam ona arkusz kalkulacyjny, jako program komputerowy, który służy do prezentacji liczbowych danych w postaci zestawu tabel. Tabele te są dwuwymiarowe i pozwalają na automatyczną obróbkę zawartych w nich wartości oraz prezentacje ich w różny sposób. Tak więc za pomocą arkusza kalkulacyjnego możemy na przykład budować zestawienia płac naszych podwładnych, generować za ich pomocą wykresy i wyliczać wszelkiego rodzaju średnie, mediany i inne przydatne wartości. Dlatego też arkusze kalkulacyjne są niezwykle często stosowane w działach księgowości i HR.

Obecnie najpopularniejszym z Arkuszy kalkulacyjnych jest Microsoft Excel przypisany do paczki narzędzi biurowych Microsoft Office. Odpowiedniki tego narzędzia znajdziemy też w pakietach Quattro Pro oraz OpenOffice.org. Są także całkiem darmowe i samodzielne programy takie jak Gnumeric i KSpread, które znane są osobą używającym środowiska Linux.

Bez wątpienia najważniejszym narzędziem arkusza są funkcje matematyczne oraz statystyczne. Za ich pomocą w mgnieniu oka można dokonać skomplikowanych obliczeń na zestawie danych, którymi dysponujemy. Ponadto Arkusz Excel można wyposażyć w funkcje bazodanowe i logiczne, dzięki czemu automatyka przetwarzania danych zostanie wielokrotnie przyspieszona. Arkusze mogą też mieć wbudowane makra i języki programowania, przez co tworzenie różnego rodzaju skomplikowanych poleceń i symulacji jest znacznie łatwiejsze.

Zrozumiałym przykładem poglądowym na użycie arkusza kalkulacyjnego może być arkusz Excel – budżet domowy. Przy pomocy tego arkusza możemy łatwo sprawdzić wydatki i przychody gospodarstwa domowego. Zawarte pierwszoplanowe funkcje matematyczne oraz finansowe pozwalają zamienić tabele danych w pełni funkcjonalny arkusz Excel budżetu domowego.

Przy pomocy arkuszu kalkulacyjnego użytkownik jest też w stanie wizualizować dane, prezentując je pod postacią wykresów, które pozwalają na szybką orientacje we wzajemnych zależnościach i tendencjach.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak opanować arkusz kalkulacyjny? – Excel" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Ataki sql injection – jak się bronić i zabezpieczać
  2. Jak dbać o domowy budżet i nim zarządzać?
  3. Model Obiektowy VBA w Excel – poradnik
  4. Jak opanować nerwy, stres i radzić sobie w trundych sytuacjach – jak np. egzaminy
  5. Awaria Komputera (brak pliku NTLDR) – Co robić?