Poradniki i Porady ZGORA

Jak zmaieszczać reklamy na stronie internetowej i unikać efektu banner blindness

Banner blindness to po polsku ślepota bannerowa, która spędza sen z powiek właścicielom stron internetowych zarabiających na reklamach. W tym krótkim poradniku postaram się pokazać, w jaki sposób można zminimalizować straty wynikające z tego bardzo niekorzystnego dla wydawców zjawiska.

Jakie umieszczać reklamy na stronach www?

Po pierwsze – rozmiar baneru

Banner reklamowy nie może być za mały oraz zbyt duży. Zakłada się, że reklamy Adtaily wyznaczają pewnego rodzaju granicę (125 x 125 pikseli).  Banner musi być przecież jakoś zauważony przez odbiorcę. Nie wolno także przesadzać z wielkością – reklama nie powinna zajmować połowy ekranu, gdyż internautę łatwo zdenerwować… Najlepsze są wymiary stosowane przez Google – wzoruj się na nich.

Po drugie – kolorystyka reklamy

Reklama powinna kontrastować ze stroną, aby została łatwo zauważona.

Po trzecie – nachalność

nachalne reklamy

Reklama nie może być zbyt agresywna. Unikaj jaskrach barw, wykrzykników, migoczących animacji. Stosując tego typu zabiegi masz pewność, że mózg internauty przefiltruje materiał promocyjny…

Po czwarte – użyteczność

usability reklamy

Reklama powinna nieść ze sobą jakieś użyteczne informacje, dlatego warto stawiać reklamy nie tylko estetyczne, lecz także zawierające jakiś tekst informacyjny. Tylko bez tanich chwytów marketingowych – współczesny odbiorca już dawno się uodpornił na tego typu zabiegi!

Podsumowanie

Dostosowując się do powyższych kroków masz pewność, że choć trochę zminimalizuje straty wynikające ze ślepoty bannerowej.

Źródła i Informacje:

[1] Banner blindness – blog o handlu elektronicznym [ostatnia aktualizacja: 28.06.2011 r.]

Komentarze i opinie do poradnika "Jak zmaieszczać reklamy na stronie internetowej i unikać efektu banner blindness" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki: