Poradniki i Porady ZGORA

Jak radzić sobie z bezsennością? Sposoby na bezsenność

Poniższe porady pomogą wam radzić sobie z bezsennością.

Leżysz i czekasz na sen, a on nie przychodzi. Przewracasz się z boku na bok i odliczasz czas do budzika. Denerwuje Cię myśl, że jutro będziesz niewyspany, bo po prostu nie możesz zasnąć. Jak poradzić sobie z bezsennością?

Do walki ze sporadyczną bezsennością można wykorzystać kilka sposobów:

  • przed położeniem się spać wywietrz dokładnie pokój,
  • koniecznie zainwestuj w wygodne łóżko,
  • uniakaj wielkich puchowych poduch, raczej zaopatrz się w małą poduszeczkę wypełnioną wełną lub trawą morską,
  • codziennie spędzaj czas na świeżym powietrzu, najlepiej aktywnie (sporty, spacery),
  • przed samym położeniem się do łóżka wyjdź na krótki spacer i odetchnij świeżym powietrzem,
  • oczyść umysł, jeśli przed snem zaczniesz myśleć o tym, co Cię trapi i o swoich problemach to trudniej będzie Ci zasnąć,
  • przed spaniem weź kąpiel lub skorzystaj z prysznica – woda Cię uspokoi,
  • skorzystaj z dobrodziejstw aromaterapii,
  • niech Twoja kolacja będzie lekka i nie jedz na krótko przed samym położeniem się,
  • staraj się kłaść w miarę wcześnie, ponieważ sen przed północą jest bardziej wartościowy od tego po północy.

To ile snu potrzebujemy jest w dużej mierze zależne od nas samych, naszego organizmu i trybu życia, dlatego niektórym wystarczy 6 godzin snu na dobę, a inni by czuć się wyspanymi potrzebują 9 godzin.
Bezsenność jest częstym zjawiskiem, nie powinna ona jednak utrzymywać się przez dłuższy czas – w takich przypadkach należy zgłosić się do lekarza.

Bibliografia:
“Bezsenność i inne zaburzenia snu u dorosłych i u dzieci” Wojciech Beer

Komentarze i opinie do poradnika "Jak radzić sobie z bezsennością? Sposoby na bezsenność" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak realizować zdrowy sen?
  2. Napięcie przedmiesiączkowe – jak sobie z nim radzić
  3. Problemy z zasypianiem. Jak radzić sobie z bezsennością spowodowaną stresem?
  4. Jak opanować nerwy, stres i radzić sobie w trundych sytuacjach – jak np. egzaminy
  5. Sposoby na chorobę lokomocyjną