Poradniki i Porady ZGORA

Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana strona internetowa?

Każdej firmie, która zdecyduje się na marketing internetowy zależy, żeby jej strona przyciągała jak najwięcej klientów, a zarazem żeby treści w niej zamieszczone wpływały na  zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów  lub usług. Pozycjonowanie stron uważane jest za wiodące działanie w tym kierunku. Na pewno ma duże znaczenie, jednak nie można go przeceniać. Co z tego, że klient wejdzie na odpowiednio wysoko umiejscowioną stronę, jeśli zaraz ją opuści, bo nie będzie ona dla niego w żaden sposób atrakcyjna? Pewnie już nigdy tam się już nie pojawi ponownie…

Profesjonalna agencja interaktywna tak przygotowuje materiały na internetowe witryny, aby nie tylko szybko były „rozpoznane” przez wyszukiwarkę, ale przyciągały na dłużej uwagę ludzi. Tak projektuje stronę, aby jej treść przekonała potencjalnego odbiorcę, że warto zainteresować się ofertą. Dobre teksty promocyjne zamieszczone na stronie głównej mają szansę na zatrzymanie czytelnika – internauty, zainteresowanie go informacjami tam zawartymi. Ważne, by strona taka była przejrzysta i jasno podawała treści zawarte w całym serwisie. Nieudolnie opracowana strona główna nie spowoduje chęci zapoznania się  z zawartością całego portalu.

www

Co zrobić, żeby strona  ta była skuteczna?

1.Ułatwić poszukiwania – podać kontakt mailowy, telefoniczny. Zamieścić w tekstach linki prowadzące do szukanych informacji. Dobra agencja interaktywna zbuduje stronę tak, by klient w ciągu kilku sekund po wejściu na nią zorientował się o strukturze serwisu.Rejestracja też powinna być prosta.

2.Poinformować o przewadze naszej firmy nad konkurencją. Określić, czym się zajmuje, w czym może pomóc, jakie korzyści klientowi zaoferować.

3.Wszystkie teksty promocyjne powinny być jasne, przejrzyste, informacje o firmie i jej możliwościach  podane przystępnie.

4.Ważne jest, żeby dopasować język wypowiedzi do tego, którym posługują się zwykle twoi odbiorcy. Inaczej sformułujesz teksty dla uczniów gimnazjum, inaczej dla studentów, a jeszcze inaczej dla inżynierów górnictwa.

5.Aby internetowa promocja była skuteczna, trzeba również dopasować  stronę główną do potrzeb grupy docelowej. Można podzielić tę grupę na mniejsze segmenty i do nich kierować specjalnie dopasowane treści.

6.Profesjonalna agencja interaktywna nie przygotuje Ci strony głównej w charakterze wielkiej reklamy. Przeciętny internauta ma ich dość we wszystkich dostępnych mediach i raczej ominie na drugi raz twój serwis, gdy będzie je przypominał.

7.Koniecznie pamiętaj o zamieszczeniu linków do najbardziej atrakcyjnych części serwisu. Twoje statystyki pokażą, które obszary serwisu są częściej oglądane – te właśnie powinny być opatrzone linkami, przez które będzie można dotrzeć do zawartości.

8.Pokaż nagłówki oraz leady prowadzące do takich najciekawszych miejsc w twoim serwisie. To oszczędzi  czas na klikanie i szukanie „po omacku”.

Te wszystkie rady brzmią rozsądnie, jednak ich wprowadzenie  w życie wymaga dużo pracy i konsekwencji w działaniu. Dobre projektowanie stron internetowych to prawdziwa sztuka.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana strona internetowa?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki: