Poradniki i Porady ZGORA

Poradnik jak wykorzystywać gadżety reklamowe w promocji?

długopisyGadżety reklamowe to promocyjny hit ostatnich miesięcy na polskiej scenie reklamy. Kubki, smycze, breloczki czy zapalniczki z nadrukami pojawiają się coraz częściej jako dodatki do zakupów lub upominki wręczane „za lojalność”. Choć jednak darmowe gadżety reklamowe nie powinny martwić klientów, fachowcy od reklamy mają z nimi nie lada problem. Który gadżet wybrać? Co na nim nadrukować? Jak później go wręczyć? Pytań jest więcej, warto więc na nie odpowiedzieć. Nie samą ceną gadżet żyje…

Gadżet, który ma mieć charakter reklamowy, przez wiele firm jest nadal traktowany jako zło konieczne. Z tego względu założenie „specjalistów” od marketingu często jest proste – kupmy to, co jest najtańsze. Niestety szansa na to, że długopis kupiony za 30 groszy albo zapalniczka, która będzie ledwo palić, wywrze na kliencie odpowiedni efekt, jest niewielka. Trzeba wybrać coś lepszego, coś co albo się spodoba albo będzie praktyczne – w innym wypadku odbiorca schowa upominek do szuflady, a nasz nadruk nigdy nie ujrzy światła dziennego.

Wygląd, funkcjonalność czy „branżowość”?

Największy dylemat, który czeka marketingowców to wybór pomiędzy wyglądem a praktycznością zamawianych gadżetów. Na rynku jest cała masa zarówno pięknych i efektownych upominków firmowych (np. metalowe zapalniczki benzynowe, dodatkowo z płomieniem żarowym – idealne dla firm związanych z branżą tytoniową), jak i tych, które są bardzo użyteczne (przykład – brelok, który pełni jednocześnie funkcję otwieracza do butelek, długopisu i zapalniczki, czyli 4 w 1). Które wybrać?Najlepiej taki, który posiada obie te cechy.

Istotnym kryterium wyboru jest również branża, w której działa firma. Gadżety reklamowe muszą bowiem kojarzyć się z naszą firmą. Jeśli zatem sprzedajemy znicze – dodawajmy do nich gratis zapalarki do zniczy. Jeżeli odmrażacze do zamków samochodowych – skrobaczki do szyb. W ten sposób klient łatwiej skojarzy upominek z naszą firmą. I szybciej do nas wróci.

Nadruki – widoczność przede wszystkim!

Kolejnym problemem z jakim zetkną się działy marketingu to nadruk, który należy wykonać na gadżecie. Wiele firm błędnie wybiera mniejsze napisy lub symbole by zaoszczędzić na kosztach drukowania. Jest to ogromny błąd i to nie tylko dlatego, że nadruk MUSI być widoczny. Koszty nadruku i tak są liczone w zależności od ilości kolorów nadruku, a nie od jego wielkości. Wniosek jest prosty – lepiej (taniej) wybrać większy napis w jednym kolorze niż coś mniejszego, ale kolorowego.

Rozdawanie gadżetów reklamowych

Ostatni etap „kampanii” z wykorzystaniem gadżetów reklamowych to ich wręczanie. W tym wypadku wiele zależy od strategii marketingowej danej firmy. Jeśli chcemy utrzymać obecnych klientów, upominki można dodawać w podziękowaniu za zakupy. Jeśli natomiast nastawiamy się na ekspansję można zorganizować happening, na którym pojawią się nasze produkty, nasze symbole no i nasze gadżety. W ostateczności gadżety można nawet wręczać przypadkowym przechodniom, co także się stosuje.

Komentarze i opinie do poradnika "Poradnik jak wykorzystywać gadżety reklamowe w promocji?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jakie stosować gadżety reklamowe?
  2. Gadżety reklamowe – 5 rad by dobrze wybrać.
  3. Jakie gadżety reklamowe można wykorzystać do promocji firmy?
  4. Jak efektywnie się reklamować poprzez gadżety reklamowe?
  5. Zasady reklamy poprzez gadżety – na co zwrócić uwagę inwestując w gadżety reklamowe?