Poradniki i Porady ZGORA

Gdzie organizować konferencje?

Duże firmy co jakiś czas organizują konferencje lub sympozja, na których zapraszają osoby powiązane z ich branżą. Wydarzenie takie może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści, jednak pod warunkiem, ze zostanie ono odpowiednio dobrze przygotowane. Jak tego dokonać, jakie miejsca warto rozważyć?

Hotel czy uczelnia – wybór miejsce

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią lokalizację. Tu istnieje kilka możliwości. Stosunkowo tanie może się okazać postawienie na wynajem auli na któreś z uczelni. Zazwyczaj uniwersytety i politechniki oferują swoje pomieszczenia względnie tanio. Co więcej, mieszczą one naprawdę duże liczby osób. Są jednak niezbyt prestiżowe – i to też trzeba mieć na względzie.

Zupełnie odwrotną opcją jest na przykład hotel SPA nad morzem, który w swojej ofercie miałby też sale konferencyjne. Co prawda nie będą one tak duże, jak te z uczelni, jednak dużo wygodniejsze i przyjemniejsze dla oka. Wynajem w takim miejscu może pomóc w budowie wizerunku firmy jako poważnego partnera biznesowego.

Trzecią możliwością są centra kongresowe. W tym przypadku atutem będzie najlepsze wyposażenie sal konferencyjnych.

Dlaczego akurat hotel SPA?

Powstaje pytanie dlaczego wspominając wyżej o wynajmie sal w hotelach wspomniano akurat o centrach SPA? Zwykłe hotele przecież by mogły wystarczyć. Jednak te z dodatkową infrastrukturą pełnią tu dodatkowe funkcje. Po pierwsze, w przypadku wydarzenia kilkudniowego, uczestnicy zjazdu będą mogli odpocząć pomiędzy kolejnymi dniami konferencji.

Drugim czynnikiem jest możliwość połączenia w takim przypadku organizacji sympozjów z wyjazdami integracyjnymi dla pracowników. Takie wyjazdy firmowe i służbowe wypady w jednym pozwolą osobom pracującym w firmie z jednej strony zapoznać się z nowościami z branży, a z drugiej zadziałają motywująco.

Komentarze i opinie do poradnika "Gdzie organizować konferencje?" »»

  1. admin
    Comment od admin:

    To wszystko zależy od rodzaju i formy organizowanej konferencji, dobrze wyposażona aula na dobrej uczelni moim zdaniem jest jednak prestiżowa, ale jeśli to konferencja dla bogatych biznesmenów to lepiej wybrać hotel z wysokimi standardami lub też jeżeli konferencja trwa dłużej niż jedne dzień.

  2. wolf
    Comment od wolf:

    W sumie racja z tymi aulami, te z najbardziej prestiżowych wydziałów potrafią zaskoczyć nowoczesnym wyposażeniem.


Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak organizować imprezy firmowe?
  2. Jak organizować, startować i wygrać przetarg?
  3. Wyjazd do Paryża – porady jak znaleźć tani hotel w Paryżu
  4. Dobry hotel w Egipcie – Jak dobrze wybrać hotel w Egipcie?
  5. Jak rezerwować miejsca w hotelach?