Poradniki i Porady ZGORA

Jak na starość zadbać o zdrowie – po 50-tce?

Starzenie się to nieodzowny element naszej wędrówki po ziemi, z roku na rok przybywa nam zmarszczek, włosy siwieją, co niektórzy stają się więksi. Dodatkowo liczne schorzenia które ujawniają się wraz z kolejnymi latami. Jednak starość nie musi oznaczać samych problemów, wbrew pozorom jeżeli przekraczamy magiczną liczbę 50-ciu lat możemy wciąż być aktywni i dbać o nasze zdrowie.

Jak więc dbać o zdrowie, gubiąc przy tym zamiast pieniędzy z portfela tylko tłuszczyk?

Aktywność fizyczna, oczywiście stosowana z głową to doskonały sposób nie tylko do utrzymywania kondycji. Regularna aktywność fizyczna sprawia iż mamy więcej energii oraz nasze samopoczucie jest dobre. Wbrew pozorom i narzekaniom wielu starszych osób to nie liczba lat ma wpływ na nasze ciało czy samopoczucie. Wystarczy zaniedbywać się w kwestii odpowiedniej aktywności fizycznej i kłopoty gotowe. Dlatego też niezwykle ważny jest regularny trening wysiłkowy. Nie trzeba od razu biegać w maratonach, wystarczą krótkie truchciki, które na początku pozwolą nam ocenić na jakim etapie znajduje się nasze zdrowie.

Oczywiście jak to bywa z osobami starszymi często atakują ich dolegliwości związane z bólami mięśni, kości czy kręgosłupa. Warto pamiętać że nie każdy może biegać, dlatego osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych mogą korzystać z innej formy aktywności fizycznej. Dbając o zdrowie można zakupić kijki i skorzystać z nordic walking. Ten niezwykle prosty sport sprawia iż możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Wszak nie ma nic lepszego niż długi spacer po lesie lub brzegiem morza. Osoby które mają na tyle zdrowia aby pływać powinny korzystać z basenu. Pływanie rewelacyjnie wpływa na wydolność, a także pozwala poprawić stan mięśni i stawów. To doskonały sport dla wszystkich mających jakiekolwiek problemy z tym elementami własnego ciała.

Dodatkowo wytrwałym warto zaproponować wszelkiego rodzaju ćwiczenia ogólnorozwojowe, które pomogą wzmocnić plecy, kręgosłup, kończyny. Pamiętajmy jednak o najważniejszej w zasadzie. Konsultujmy nasze wybory z lekarzem, by nie spełniło się przysłowie „przez sport do kalectwa”

Komentarze i opinie do poradnika "Jak na starość zadbać o zdrowie – po 50-tce?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki: