Poradniki i Porady ZGORA

Jak poprawić odporność organizmu i jak zadbać o zdrowie zimą

Wraz z nadejściem zimy warto zwłaszcza zwrócić uwagę na nasze zdrowie i samopoczucie, o ile chcemy przetrwać zimę bez żadnych chorób. Warto zatroszczyć się o odpowiednią suplementację, ubiór, a także o naszą odporność.

W czasie zimy powinno się spożywać dostępne owoce i warzywa bogate w (naturalne, witaminy, minerały, błonnik). Wzrastające niedobory witamin, a dodatkowo mniejsza chęć wykonywania ćwiczeń fizycznych mogą prowadzić do powstawania (zaparć, niestrawności). Można je zminimalizować poprzez przyjmowanie stosownej ilości płynów, spożywanie błonnika, jak również regularną aktywność fizyczną.

warzywa

Na szczęście w aptekach i sklepach znajdziemy szereg produktów i suplementów pozwalających przetrwać te zimowe miesiące. Polecamy towary z witaminą C (która wspomaga właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego), jak i dobrze znane multiwitaminy: (Full Spectrum, Senior Formula, rodzina Vital’a). Osobom, które posiadają niedobory błonnika w spożywanych pokarmach polecamy (Nopalin, AC Zymes). Niestety wciąż panuje błędne przekonanie, że w zimie powinniśmy jeść znacznie więcej z powodu zimna. Przy tym w tej porze roku posiadamy wielką ochotę na ciężkie, tłuste jedzenie. Dodatkowo długie zimowe wieczory i święta stwarzają okazję, by jeść obficie. W efekcie przybywa nam kilka kilogramów i centymetrów, sytuację poza tym pogarsza siedzący tryb życia. Dlatego też zimą trzeba wyjątkowo dbać o (kondycję fizyczną, odpowiednio zbilansowaną dietę, suplementację). Podstawowe znaczenie ma odpowiednie wyselekcjonowanie produktów żywnościowych oraz dodatkowo przyrządzanie niskotłuszczowych posiłków. Powinieneś wybiera chude mięso (np. kurczak, pierś z indyka), pieczone albo duszone w piekarniku zawinięte w folię aluminiową lub specjalny rękaw, w razie konieczności na patelni teflonowej, spożywane z niewielką ilością dodatków, za to z dużą ilością sałatek. Powinieneś jeść pięć razy dziennie, w małych ilościach, jako przekąska wystarczy banan lub jogurt.

Jeżeli natomiast posiadamy problem z trawieniem ciężkich pokarmów, powinnaś przyjmować preparaty np. CaliVita International zawierające enzymy trawienne (Meal Time, Digestive Enzymes, Digest Ease).

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu, tak długo jak tylko możliwe jest ważne nie tylko z uwagi na naszą figurę, niemniej jednak również ze względu na nasz dobry nastrój. Mogą to być nawet długie spacery, jazda na sankach, zabawy na śniegu, jazda na nartach, czy desce.

sport w zimmie dla zdrowia - narty

W zimie nasz organizm cierpi na brak światła słonecznego, gdy wychodzimy do pracy i gdy wracamy do domu jest już ciemno. Może to wpłynąć na spadek serotoniny w naszym organizmie, co z kolei może wywołać zimowe przygnębienie, a w poważniejszych przypadkach mogą nawet pojawią się symptomy depresji. Dlatego o tej porze roku musisz spędza tak dużo czasu na świeżym powietrzu, jak to możliwe.

Wiele osób rekompensuje sobie zły nastrój podjadaniem różnych przekąsek, dlatego starajmy się ograniczyć łakomstwo. Świetną poradą mogą być preparaty takie jak: (Chromium Max, Citrimax & Chromium). Na przykład chrom, współpracując z hormonem trzustki – insuliną, ma możliwość pomóc w hamowaniu nadmiernej ochoty na zjedzenie czegoś słodkiego.

Jeżeli uprawiamy sport na świeżym powietrzu, musimy zwrócić wyjątkową uwagę na ogrzanie organizmu, w szczególności mięśni i stawów. W zimie w znaczącej liczbie sytuacji zapadamy na (infekcje dróg oddechowych, przeziębienia), dlatego ważne jest wzmocnienie (układu odpornościowego / odporności) . Poza (ImmunAid, VirAgo i Bee Power) polecana jest (suplementacja – antyoksydantami), takimi jak: (Protect 4Life, Mega Protect 4Life, Smokerade, C 500, Vitamin E).

1 Komenatrz do poradnika "Jak poprawić odporność organizmu i jak zadbać o zdrowie zimą" »»

  1. Wojtek
    Comment od Wojtek:

    Przede wszystkim trzeba się hartować


Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Wpływ oleju lnianego na nasze zdrowie oraz funkcjonowanie naszego organizmu
  2. Jak poprawić zdrowie i samopoczucie
  3. Jak na starość zadbać o zdrowie – po 50-tce?
  4. Lepsza odporność – Co zrobić by mieć większą odporność organizmu?
  5. Pielęgnacja cery zimą – Jak zadbać o swoją cerę zimą?