Poradniki i Porady ZGORA

Jak projektować wizytówki i ulotki, aby były skuteczne?

Jak zapewne wiesz jednymi z bardzo popularnych mediów reklamy i promocji są ulotki oraz wizytówki. Wydawałoby się, że skoro są tak powszechne,  tak bardzo popularne to na pewno są tez wysoce skuteczne. Czy tak jest naprawdę? I tak i nie. Zastanów się ile otrzymanych ulotek czytasz, a ile wyrzucasz prosto do kosza. Jak to jest w przypadku Twoich znajomych? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się, jakie są główne elementy, o których trzeba pamiętać, aby Twoje działania wykorzystujące ulotki i wizytówki były możliwie skuteczne.

Pierwszy z elementów to rozdawanie ulotek z dala od koszy na śmieci. Dlaczego? Nie mają kosza na odruchowe wyrzucenie ulotki zwiększone są szanse na je przeczytanie lub choćby chowanie do kieszeni i przeczytanie później na przykład w  domu.

Element drugi to targetowanie ulotek do potencjalnych klientów. Pomyśl, jaki sens ma rozdawanie ulotek dotyczących kupna samochodu dzieciom z najniższych klas podstawówki? Czy nie lepiej rozdawać im ulotki o nowej zabawce, grze, kreskówce w kinie? No jasne, że lepiej. Dlatego Ty też swoje ulotki rozdawaj tam, gdzie jest najwięcej Twoich potencjalnych klientów. Dzięki temu zwiększysz szanse, na ich pozyskanie. Zarazem nie musisz rozdać jakiejś ogromnej ilości tych ulotek, by uzyskać zadowalający efekt.

Trzecia sprawa – mówi się, że na ulotce powinien być duży nagłówek, a jej treść powinna przedstawiać korzyści dla odbiorcy ze skorzystania z oferty. Coś w tym może być. Zasady copywritingu sprzedażowego jasno mówią, że sprzedają korzyści wyniesione z użytkowania produktu, a nie cechy tego produktu.

Ostatnia rzecz – niech te ulotki, czy wizytówki wyróżniają się czymś spośród masy innych, jakie otrzymujemy. Mogą to być kolory, kształt, wielkość – cokolwiek, aby się wyróżnić. To przykuje uwagę do ulotki i zwiększy szanse na jej przeczytanie.

Powyżej poznałeś kilka rad co do akcji promocyjnych wykorzystujących ulotki, to samo można odnieść do wizytówek. Być może te rady wydają Ci się banalne, ale ile firm z nich korzysta?

Komentarze i opinie do poradnika "Jak projektować wizytówki i ulotki, aby były skuteczne?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Brać ulotki czy nie?
  2. Tanie sposoby reklamy tradycyjnej – co jest nadal skuteczne?
  3. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe?
  4. Jak i gdzie tanio drukować ulotki w małej lub dużej ilości?
  5. Jak zwiększyć siłę oddziaływania i skuteczność gadżetów reklamowych?