Napięcie przedmiesiączkowe – jak sobie z nim radzić

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) to zespół objawów, które mogą wystąpić u kobiet nawet na czternaście dni przed planowaną miesiączką. Jak go rozpoznać i jak pomóc sobie przetrwać ten okres?

Zespół napięcia przedmiesiączkowego charakteryzuje się tym, że jego objawy ustępują wraz z pojawieniem się okresu, a objawy, które mogą wystąpić podczas trwania PMS to między innymi:

  • drażliwość,
  • niepokój,
  • emocjonalność,
  • apatia,
  • senność lub bezsenność,
  • uczucie pełności i ciężkości,
  • obrzęk sutków,
  • bóle lub zawroty głowy.

Kiedy jesteśmy świadomi tego, że przyczyną naszych dolegliwości jest zespół napięcia przedmiesiączkowego warto wiedzieć, jakie sposoby pomogą nam złagodzić jego objawy. Do najczęściej polecanych sposobów na PMS możemy zaliczyć:

  • zmianę diety na lekkostrawną z dużą ilością owoców i warzyw, zwłaszcza tych, które działają moczopędnie,
  • unikanie owoców i warzyw wzdymających,
  • picie dużej ilości wody (2 litry dziennie),
  • wysypianie się (8 godzin na dobę),
  • ćwiczenia fizyczne: basen, aerobic, siłownia lub zwyczajny spacer,
  • unikanie słodyczy i soli,
  • witamina B6,
  • picie herbat uspokajających, jak herbata z melisy lub rumiankowa,
  • aromaterapia.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności