Poradniki i Porady ZGORA

Jak wystawiać promocje i oferty zakupów grupowych

Portale zakupów grupowych oferują świetne narzędzie do sprzedaży bezpośredniej produktów i usług. Dzięki nim można znacznie zwiększyć swoją sprzedaż. Na co zwracać uwagę i jak przygotować się do wystawienia promocji o tym w poniższym poradniku?

Zakupy grupowe uruchomione w Polsce na początku 2010 roku robią furorę. Oprócz dużej sprzedaży, nowych klientów i sukcesu PR, należy uważać, gdyż sprzedaż za pośrednictwem zakupów grupowych może spowodować również nieprzyjemne skutki. Kluczem jest odrobienie pracy domowej i odpowiedzenie na każdy z poniższych punktów.

koszyk

Oferty w zakupach grupowych

Największe portale zakupów grupowych pobierają 50% prowizji, co przy minimalnej zniżce 50% pozostawia sprzedającemu 25% ceny oryginalnej za produkt lub usługę. Dużo! Czyli koszt promocji jest znaczny, dlatego ważnym elementem staje się bardzo dokładne przygotowanie swojej propozycji. Jeśli sprzedawca nie ma wystarczająco efektywnej obsługi klienta, jego reputacja straci jeśli nie będzie w stanie obsłużyć wielu zgłoszeń dziennie.

Radzimy, aby podjąć następujące kroki myśląc o skorzystaniu z usług serwisów zakupów grupowych tj. Groupon, Citeam czy Gruper.

  1. Zaproponuj tańszy kwotowo pakiet
    Koszt dla przedsiębiorcy wystawiającego drogie pakiety jest znacznie wyższy niż koszt pakietów tanich. Zakładając, że każdy z nich dostarczy taką samą liczbę klientów, w drugim przypadku koszt pozyskania klienta będzie znacznie niższy.
  2. Wyselekcjonuj portale z bardzo dobrą reputacją
    Jak w biznesie, strony różnie podchodzą do jakości obsługi klientów. Sprawdź, które serwisy są obecne na rynku i mają dobrą renomę. Obejrzyj statystyki na stronach agregatora np. statystyki dla Groupon.
  3. Dokładnie przygotuj ważne informacje i warunki skorzystania z oferty
    Podaj ograniczania oferty np. ile kuponów można wykorzystać w trakcie jednej wizyty, ile osób może skorzystać, jaka jest ważność kuponu, w jakich okresach można wykorzystywać kupony.
  4. Bardzo uważnie wybierz datę obowiązywania kuponów
    Jeśli Twój biznes jest sezonowy i masz zawsze mnóstwo klientów, promocję spróbuj przygotować po sezonie – to będzie dla Ciebie najbardziej korzystne ekonomicznie.
  5. Określ maksymalną liczbę kuponów do sprzedaży
    Racjonalnie oceń swoje siły i ilość klientów których jesteś w stanie przyjąć. Złe oszacowanie tej wartości może prowadzić do znacznego spadku Twojej reputacji.
  6. Rozważ zatrudnienie pracowników tymczasowych
    Jeśli masz takie możliwości zapewnij sobie tymczasową pomoc podczas obsługi nowych klientów. Musisz zrobić na nich wrażenie, wszystko musi być perfekcyjne.
  7. Obserwuj stronę i komentarze dotyczące Twojej oferty
    Odpowiadaj na wszystkie pytania, pokażesz że chcesz mieć kontakt z klientem od samego początku i Twoja obsługa jest na najwyższym poziomie. Odpowiedź będzie widoczna dla wszystkich, a Ty oszczędzisz czas na telefoniczne wyjaśnianie tych kwestii.
  8. Wypełnij zobowiązania w 150%.
    Koszt poniesiony na promocję przy użyciu portali zakupów grupowych zwróci Ci się tylko wtedy, gdy zatrzymasz chociaż część nowych klientów. Jeśli zakładasz, że klientów pozyskanych w ten sposób możesz potraktować gorzej – nie myśl o tej formie promocji!
  9. Zdobądź jak najszerszą informację na temat nowych klientów.
    Poproś klientów o wypełnienie ankiety, poproś o e-mail i spróbuj nawiązać dodatkową relację np. oferując kartę stałego klienta. Sprawdź czy nowi klienci generują Ci dodatkowe przychody i czy opłaca Ci się jeszcze raz spróbować tej formy promocji.

Te dziewięć punktów pozwoli  znacznie zwiększyć szanse powodzenia Twojej promocji. Sukces sprzedaży pomoże Ci zwiększać obroty i docelowo dostarczy lojalnych klientów. Nie zmarnuj swojej szansy i spraw by pierwszy kontakt z Twoją firmą był niezapomniany.

1 Komenatrz do poradnika "Jak wystawiać promocje i oferty zakupów grupowych" »»

  1. Filipkowy
    Comment od Filipkowy:

    poradnik dobry i na pewno przydatny – bo jak się okazuje ludzie – pod postacią usługodawców – nie do końca zdają sobie sprawę jak ważne jest przemyślenie wszystkich tych elementów, tracąc tym samym możliwości jakie daje serwisy zakupów grupowych. Nie wystarczy dobra reputacja serwisu fastdeal.pl czy mydeal jeśli usługodawca nie wie po co bierze udział w tego typu promocji.


Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak wyszukiwać najlepsze oferty biur podróży?
  2. Oferty turystyczne online. Jak prowadzić sprzedaż ofert turystycznych przez Internet?
  3. Jak prowadzić promocję na Facebooku – na przykładzie reklamy lokalu gastronomicznego
  4. Jak przygotować wystawę w sklepie – aranżacja witryn sklepowych
  5. Ciekawy pomysł na promocję firmy – Czekoladki i słodycze reklamowe