Poradniki i Porady ZGORA

Jak uzupełniać antyoksydanty i dostarczyć organizmowi naturalne przeciwutleniacze

Codziennie w naszych organizmach toczy się niewidoczna batalia. Niezliczone ilości wolnych rodników przypuszczają atak na komórki organizmu rozpędzając ogromnie bieg biologicznego zegara. Jedyną skuteczną bronią na ten śmiercionośny proces są antyoksydanty.

Organizm dorosłego człowieka zużywa każdej minuty około 200 ml tlenu – podczas 24 godzin daje to niemal 300 litrów! Mimo, że tlen jest konieczny do życia, skutkuje on także wyprodukowaniem w ciele nieprzebranej liczby wolnych rodników. Ciało co prawda jest w stanie sobie poradzić z wolnymi rodnikami, ale przy nieekologicznym trybie życia ich ilość rośnie doprowadzając do tzw. stresu oksydacyjnego – jedynym antidotum pozostają antyoksydanty.

Czym są wolne rodniki?

starsze osoby na łonie naturyMówiąc prosto, są to atomy posiadające na swojej ostatniej powłoce niesparowany elektron. Brzmi wymyślnie? To, co trzeba wiedzieć na temat wolnych rodników to to, ze są one niezmiernie nieprzejednanymi wrogami białek i DNA – dwóch substancji które są nieodzowne dla funkcjonowania organizmu.

Jedyną funkcjonalną bronią na atak wolnych rodników są substancje zwane przeciwutleniaczami – unieszkodliwiają one aktywność wolnych rodników, zabezpieczając zdrowie i dając szansę na długą młodość.

Kto i w jakim wieku powinien uzupełniać antyoksydanty?

fot. Mee Lin Woon (SXC)

Antyoksydanty rekomendowane są generalnie każdemu – nawet u młodych ludzi, których organizm jest w stanie sobie poradzić z ryzykiem jakie niosą ze sobą wolne rodniki, wystarczy chwila zapomnienia – posiłek z fast foodu, wyjście na kilka głębszych z kumplami, czy wyjście do zadymionego klubu – aby wolne rodniki rozpoczęły niszczyć organizm. następne grupy ryzyka to palacze (bierni i czynni), osoby z chorobami serca, osoby poddane dużej porcji stresu, oraz ludzie starsi.

Gdzie znaleźć antyoksydanty (przeciwutleniacze)?

Przeciwutleniacze to liczna grupa zróżnicowanych substancji. Do najefektywniejszych antyoksydantów przynależą witaminy A, C i E oraz pierwiastki takie jak cynk czy selen. Kolejnym wsparciem w walce z wolnymi rodnikami jest koenzym Q10 – jeden z najsilniejszych antyoksydantów, określany sekretem długowieczności.

Następny antyoksydant, luteina, jest nie tylko efektywnym przeciwutleniaczem, ale także wspiera zmysł wzroku. Groźne efekty słońca pomoże zwalczyć karoten, dla osób niestroniących od papierosów zalecane są złożone suplementy mające w składzie mieszankę antyoksydantow.

Najlepszym źródłem przeciwutleniaczy są owoce i warzywa, wśród których wiedzie prym owoc mangostanu – nie ma sobie równych jeśli chodzi o ilość oferowanych organizmowi przeciwutleniaczy. Pomimo tego, powinno się wzmacniać swój organizm sprawdzonymi mają łatwoprzyswajalne kompleksy przeciwutleniaczy – środki te nie tylko pozwalają w nieskomplikowany sposób uzupełnić nasycenie antyoksydantów, ale są także dużo bardziej praktyczne w zastosowaniu, co jest tak ważne w dzisiejszym zabieganym świecie.

Aby zapewnić organizmowi odpowiednią porcję antyoksydantów potrzeba jeść dziennie kilka porcji ekologicznie certyfikowanych warzyw i owoców – kłopot z dostępnością tych produktów, a także ich wybujała cena sprawiają, że antyoksydanty w formie suplementów diety stają się genialną alternatywą.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak uzupełniać antyoksydanty i dostarczyć organizmowi naturalne przeciwutleniacze" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak przyjmować i uzupełniać witaminy
  2. Dieta oczyszczająca – Odtruwanie organizmu z toksyn
  3. Anoreksja i bulimia – Co pomaga? Jak uzupełniać dietę?
  4. Czy antyoksydanty powinny być uzupełnianie w diecie
  5. Jak dostarczyć organizmowi potrzebne naturalne witaminy