Poradniki i Porady ZGORA


Regeneracja stawów – jak dbać o stawy

kolano stawy - staw kolanowy Na regenerację stawów podstawowy wpływ mają składniki jakie dostarczamy organizmowi w pożywieniu. Siarczan glukozaminy oraz witamina C i E pobudzają procesy regeneracyjne chrząstki stawowej, poprawiają jakość płynu stawowego, przez co zmniejszają bóle i zwiększają ruchomość stawów.

Siarczan glukozaminy stanowi istotny składnik glikozoaminoglikanów – cukrowych komponentów budujących chrząstkę stawową, dzięki czemu stymuluje jej regenerację oraz hamuje proces zapalny i degeneracyjny w stawie. Preparat sprawdza się w profilaktyce zmian zwyrodnieniowych stawów, do których tak często dochodzi u sportowców wyczynowych oraz u ludzi starszych. Wysoka zawartość witaminy C i E wspomaga działanie siarczanu glukozaminy w hamowaniu procesu zapalnego w stawie. Ponadto witamina C bierze udział w syntezie kolagenu, który jest niezwykle ważnym białkiem biorącym udział w prawidłowym funkcjonowaniu tkanki łącznej. Preparat przyspiesza także gojenie ran po ciężkich urazach i operacjach. Długotrwałe stosowanie preparatu jest całkowicie bezpieczne dla organizmu. Skuteczność preparatu została potwierdzona przez grono ekspertów – lekarzy, którzy przyznali mu prestiżowy tytuł „Złoty Lek 2003”.

“Na podstawie zmian w obrazie radiologicznym stawu kolanowego ostatnie badania wykazały, że 3-letnie stosowanie siarczanu glukozaminyw w ilości 1,5 g dziennie całkowicie zatrzymało postęp choroby u pacjentów cierpiących na zwyrodnienie stawu kolanowego.”

(The Lancet, 2001; 357:251-256)

Jeśli chcesz spowolnić postęp choroby zwyrodnieniowej stawów stosuj się do następujących wskazówek dietetycznych:
– codziennie zażywaj siarczan glukozaminy,
– zwiększ spożycie witaminy C, E i D
– zwiększ spożycie tłustych morskich ryb lub stosuj kwasy tłuszczowe Omega-3,
– stosuj imbir i kurkumę,
– pij zieloną herbatę
– stosuj oliwę z oliwek extra virgine zawierającą przeciwzapalne polifenole m.in. olecanthal
– stosuj substancje wzmacniające naczynia krwionośne takie jak: OPC, rutozyd, trybenozyd, aescyna, diosmina, które także wykazują działanie antykataboliczne względem chrząstki stawowej,
– ogranicz spożycie prozapalnych kwasów tłuszczowych takich jak kwas arachidonowy (żółtka jaj, czerwone mięso, masło, tłusty nabiał, krewetki) oraz kwas linolowy (olej słonecznikowy, sojowy, kukurydziany)
– ogranicz spożycie ziemniaków, pomidorów, papryki oraz cukru i produktów z rafinowanej mąki

Jeśli chcesz przyspieszyć gojenie ran pourazowych lub pooperacyjnych oraz zmniejszyć dolegliwości z nimi związane zastosuj siarczan glukozaminy, glutaminę, witaminy A, C i E, ekstrakt z pestek winogron, cynk, białko serwatkowe, colostrum, kwasy tłuszczowe Omega-3 i bromelainę (enzymy proteolityczne z ananasa).
Firmy Olimp, Trec posiadają glukozaminę w swojej ofercie.

Komentarze i opinie do poradnika "Regeneracja stawów – jak dbać o stawy" »»

  1. Julka
    Comment od Julka:

    Po wypadku lekarz polecił mi stosowanie suplementów z kolagenem na odbudowę i wzmocnienie stawów, w nawyk weszło mi stosowanie ich, że już jestem rok po urazie a nadal stosuję, bo służy mi to.

  2. Oleńka
    Comment od Oleńka:

    Utrzymanie poprawnej wagi naszego ciała, regularny wysiłek fizyczny taki jak basen czy spacery, dieta bogata w nabiał i tłuste ryby oraz systematyczne uzupełnianie kolagenu ponieważ jest on jednym ze składników budujących chrząstkę stawową. Warto wówczas pomyśleć o suplementacji

  3. Tobi
    Comment od Tobi:

    Mi pomógł Flexagen z kolagenem, dolegliwości bólowe ustąpiły, a poprawiła się ruchomość w stawach.

  4. kasia
    Comment od kasia:

    Dla mnie pomocnym suplementem okazał się być Stavin, przyjmowałam go podczas nasilonych treningów i obciążone stawy miały dzięki temu odczuwalną pomoc w postaci zawartego w nim glukozaminianu i kwasu hialuronowego.

  5. Marcin
    Comment od Marcin:

    Czytałem gdzieś, że glukozamina to placebo, ale z kolei wiele osób twierdzi, że im pomaga.


Zostaw komentarz lub opinię »»

Relatywne poradniki:

  1. Wpływ fast foodów na zdrowie. Czy można jeść fast foody bez konsekwencji?
  2. Wpływ oleju lnianego na nasze zdrowie oraz funkcjonowanie naszego organizmu
  3. Jak zapobiegać zwyrodnieniom stawów?
  4. Jak pięlegnować i dbać o włosy
  5. Kiedy należy jeść tran? – Zdrowotne działanie tłuszczu rybnego (tranu).