Poradniki i Porady ZGORA

Regeneracja zawieszenia tylnego

Każdy samochód, prędzej czy później będzie wymagał drobnych napraw. W przypadku samochodów francuskich marek, takich jak Peugeot czy Citroen, koniecznością będzie regeneracja tylnej belki, czyli tylnego zawieszenia. Zwykle taka naprawa jest wymagana po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów (90 tys. km – od momentu zakupu nowego samochodu oraz po przejechaniu kolejnych 40 tys. km). Jak rozpoznać, kiedy taka regeneracja jest konieczna?

tył peugeot 206

Tylna belka Peugeot 206 Na początku tylna belka Peugeot 206 zaczyna skrzypieć (podobnie jest w Citroenie). Z czasem dochodzi do tego stukanie, co jest związane z pojawieniem się luzów, także na kołach. Z czasem koła zaczną odchylać się od pionu i będą ocierać się górną częścią o wewnętrzną stronę nadkola. Jeżeli nie zdecydujmy się na uszczelnienie, wówczas woda dostanie się do wnętrza czopów i łożysk, co zapoczątkuje korozję. W rezultacie samochód trzeba będzie oddać do pełnej regeneracji tylnej belki. Dlatego też najlepiej zgłaszać się do specjalisty, gdy usłyszymy pierwsze objawy jej uszkadzania. Profilaktyczna naprawa elementów tylnej osi, które uległy eksploatacji zapobiegnie całkowitemu uszkodzeniu tylnego zawieszenia.

Profilaktyczna naprawa tylnej belki Peugeot (Citroen) polega na wymianie łożysk, a gdy zachodzi taka konieczność – również czopów. Najczęściej taka naprawa trwa do kilku godzin. Oznacza to więc, że regeneracja tylnego zawieszenia może zostać wykonana „na poczekaniu”. Jeżeli tylnej belki nie poddamy regeneracji na czas, wówczas zajdzie konieczność jest całkowitej wymiany.

Komentarze i opinie do poradnika "Regeneracja zawieszenia tylnego" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Naprawa tylnej belki w samochodach Peugeot, Citroen
  2. Jak zdiagnozować problemy z maglownicą?
  3. Samochód do firmy. Nowy czy używany?
  4. Naprawa turbosprężarki – jak naprawić turbosprężarkę – turbinę?
  5. Jakie są koszty posiadania starego samochodu?