Poradniki i Porady ZGORA

Porady jak skutecznie obniżyć cholesterol

Palisz papierosy, pijesz alkohol?

Zdajesz sobie sprawę z tego jak wielkie szkody przynoszą nam palenie papierosów i spożywanie alkoholu w znacznych ilościach. Mam nadzieję, że jesteś świadomy jakie zagrożenie przynosi korzystanie z tych używek? Każdy produkt posiada etykietkę, która ostrzega nas przed jego wpływem na nasz organizm.

Palenie papierosów zwiększa ciśnienie krwi, źle wpływa na „dobry cholesterol” oraz obniża go i uszkadza śródbłonek tętnic. Regularne palenie papierosów przyczynia się do rozwoju miażdżycy, choroby serca, a przede wszystkim zwiększa ryzyko na zawał serca, udar mózgu, nowotwór. Alkohol spożywany w zbyt dużych ilościach i za często może prowadzić do uszkodzenia wątroby i trzustki.

Sport – potrzebujesz więcej ruchu fizycznego.

Pragniesz skutecznie obniżyć cholesterol, jednak nie pomoże Ci w tym tylko zbilansowanie Twojej diety. W dzisiejszych czasach sport uprawia tylko nieliczna grupa naszego społeczeństwa. Ciągły stres, praca i obowiązki nie pozwalają nam myśleć o sporcie. Każdą wolną chwilę najczęściej spędzamy przed TV .

Musisz włączyć trochę więcej ruchu do swojego codziennego harmonogramu. Nie musi to być długi i wyczerpujący trening. Dzienny trening może być prowadzony od 20 do 30 minut, najlepiej jakby był na świeżym powietrzu. W zależności kto co lubi, może to być np. pływanie na basenie albo bieganie, jazda na rowerze, dłuższy spacer z psem.

Dieta bogata w odpowiednie minerały, witaminy.

Większość przewlekłych chorób ma swoje podłoże w złym odżywianiu. Każdy z nas zadaje sobie to bolesne pytanie „co obniża cholesterol”? Odpowiedź tkwi w naszej dobrze skomponowanej diecie. Zaleca się unikania pokarmów, które szybko podnoszą wysoki cholesterol np. wędliny, produkty pochodzenia mlecznego, smażone mięso, tłuste mięsa, słodkie ciasta. Nie wyłączaj tych produktów całkowicie ze swojego jadłospisu.

Bardzo dobrze byłoby włączyć do swojej diety duże ilości ryb, bo zawierają one kwas omega3, który zadowalająco obniża poziom cholesterolu. Wzbogać swoją dietę w duże ilości warzyw, owoców, produkty zbożowe, soki owocowe oraz pij duże ilości wody niegazowanej.

Badania kontrolne – poziom cholesterolu.

Jeśli masz podwyższony poziom cholesterolu we krwi musisz się liczyć , że jest to przewlekły stan chorobowy. Prowadź regularne badania. Jeśli Twoje stężenie jest dużo powyżej 200 mg/dl to powinieneś pomyśleć o wprowadzeniu metod wspomnianych w tym artykule.

Warzywa, owoce – włącz je do jadłospisu.

Warzywa i owoce dostarczają do naszego organizmu witaminy E, C i beta karoten. To mikroelementy, które bronią cholesterol przed utlenianiem się. Po za tym musisz pamiętać, że warzywa i owoce za nim trafią do sklepów tracą duże wartości odżywcze. Gotowy produkt po usmażeniu traci około 70% swoich wartości odżywczych.

Komentarze i opinie do poradnika "Porady jak skutecznie obniżyć cholesterol" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Dobry i zły cholesterol – Jak dbać o cholesterol?
  2. Naturalne metody na wysoki cholesterol
  3. Czym jest cholesterol. Jak obniżyć cholesterol bez leków?
  4. Kiedy należy zrobić badania na wysoki cholesterol?
  5. Jak uniknąć chorób serca i zawałau?