Poradniki i Porady ZGORA

Jak zwiększyć siłę oddziaływania i skuteczność gadżetów reklamowych?

Wydawałoby się skomplikowane pytanie tytułowe w rzeczywistości jest bardzo proste. Wystarczy pamiętać o trzech głównych elementach skuteczności gadżetów (np. kalendarze) i innych nośników reklamowych (jak. np. ulotki), którymi są: użyteczność gadżetu, pożądanie gadżetu (potrzeba, jaką może on zaspokoić) oraz kojarzenie gadżetu z twoją firma, marką, produktem itp. Czytaj dalej, a dowiesz się, na czym to wszystko polega.

Skuteczność gadżetów reklamowych

Zacznijmy od użyteczności gadżetu.

Prosty przykład: kalendarze. Jak sądzisz, dla kogo i kiedy są one użyteczne? Pierwsza myśl – pod koniec roku, dla każdego, kto musi pamiętać o jakichś terminach. Oczywiście w zależności od tego, jakie kalendarze chcesz rozdawać będą to inne osoby. Kalendarz książkowy (terminarz) przyda się zapracowanym businessmanom, a ścienny trójdzielny do biura lub nawet do domu.

Dalej – potrzeba…

Jeśli osoby, którym chcesz rozdać gadżet faktycznie potrzebują czegoś takiego, to jego siła oddziaływania marketingowego będzie wysoka. Większe szanse skutecznej reklamy ma coś, co się używa, z czym ma się stały kontakt (na gadżetach jest przecież Twoje logo), niż coś, co za chwilę trafi do szuflady lub do kosza (jak np. bardzo popularne ulotki).

I ostatni element, czyli kojarzenie.

Tu właśnie sprawdza się wspomniane przed chwilą logo na gadżecie. Jest ono niemalże obowiązkowe, dobrze jeśli jest też miejsce na adres, telefon, czy maila.

Dodatkowo, jeśli upominek będzie atrakcyjny, oryginalny to tym bardziej ma on szanse na zrealizowanie planowanych celów. Jeśli chcesz rozdawać kalendarze,  to postaraj się, aby były ładne. Niech to nie będzie tania tandeta. Niech klient czuje się wyróżniony!

Dobrze potraktowany odbiorca, który do tego dostał coś naprawdę fajnego na pewno do Ciebie wróci i bardzo prawdopodobne, że przyprowadzi znajomych. Dbaj zatem o staranny dobór i jakość wykorzystywanych w promocji gadżetów.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak zwiększyć siłę oddziaływania i skuteczność gadżetów reklamowych?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Tania reklama – Jak tanio zareklamować firmę?
  2. Jakie gadżety reklamowe można wykorzystać do promocji firmy?
  3. Jak efektywnie się reklamować poprzez gadżety reklamowe?
  4. Zasady reklamy poprzez gadżety – na co zwrócić uwagę inwestując w gadżety reklamowe?
  5. Jak projektować wizytówki i ulotki, aby były skuteczne?