Poradniki i Porady ZGORA

Przygotowanie sali konferencyjnej – jaki wybrać stół konferencyjny do firmy, biura, sali spotkań?

Jak wybierać stoły konferencyjne? Jakimi kierować się kryteriami i na co zwrócić uwagę? Oto kilka przydatnych porad, dzięki którym sala spotkań w każdej firmie nabierze nowego wymiaru.

Pierwsza próba opanowania nowej dziedziny jest z reguły trudna i nie zawsze przynosi rezultaty, które chciało się osiągnąć. Zwłaszcza, kiedy mamy jedną tylko szansę. Dobrym przykładem może być wybór, przed jakim stają kupujący stoły konferencyjne – niezbędne w każdej niemal firmie. W związku z tym, aby nie popełniać prostych błędów nowicjusza, dobrze jest skorzystać ze ściągi, która pozwoli ominąć najróżniejsze rafy. Takiej, jak ta.

stół konferencyjny

Wybierając stoły konferencyjne trzeba przede wszystkim wiedzieć, jak duża liczba osób będzie przy nich zasiadać. To kluczowa kwestia ponieważ za duży stół będzie oznaczał marnotrawstwo przestrzeni. Zbyt mały – ciasnotę. Prosta zasada mówi, że każda siedząca przy stole osoba potrzebuje około sześćdziesięciu centymetrów, żeby swobodnie zmieścić się ze swoim fotelem. W praktyce oznacza to, że jeśli planujemy spotkania w liczbie ośmiu osób, powinniśmy wybrać stół o długości 2,5 m.

Stół konferencyjny do sali konferencyjnej w firmie

Stoły konferencyjne dostępne są w bardzo różnych kształtach. To kolejny ważny aspekt wyboru tego rodzaju mebla. Te w o kształtach kanciastych pozwalają na wygospodarowanie większej przestrzeni na krzesła, podczas gdy te o zaokrąglonych rogach lepiej pasują do ciasnych przestrzeni. Warto o tym pamiętać. Stół okrągły sprawdza się, gdy w konferencji bierze udział mniejsza liczba osób. Jest też przyjaźniejszy i lepiej mieści się w niewielkich pomieszczeniach biurowych.

Nie bez znaczenia jest też kwestia tego, z jakiego materiału stół konferencyjny jest wykonany. Blaty laminowane są trwalsze, ale drewniane wyglądają bardziej elegancko.

Kupno samego stołu konferencyjnego to nie wszystko. Dobrze jest zadbać także o dopasowane do niego krzesła i inne dodatkowe akcesoria. Warto pamiętać, że większą produktywność osiąga się w ergonomicznej przestrzeni. Bardzo często popełnianym błędem jest kupno samego stołu bez dopasowania foteli. W takiej sytuacji pojawiają się problemy z przestrzenią, wysokością stołu a nawet samopoczuciem uczestników konferencji.

Spośród dodatkowych akcesoriów warto zwrócić uwagę na urządzenia służące do wyświetlania prezentacji i wyposażenie stołu w infrastrukturę niezbędną do podłączenia sprzętu elektronicznego, w tym komputerów przenośnych.

Komentarze i opinie do poradnika "Przygotowanie sali konferencyjnej – jaki wybrać stół konferencyjny do firmy, biura, sali spotkań?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Dystrybutory do wody – jaki wybrać dystrybutor wody do biura / firmy
  2. Wyposażenie biura – Co kupić do biura, jak wyposażyć biuro?
  3. Jaki stół konferencyjny wybrać – mały, duży, owalny, prostokątny?
  4. Jaki stół do masażu wybrać?
  5. Jak przygotować ciekawe dekoracje ślubne oraz wystrój sali weselnej