Poradniki i Porady ZGORA

Czy jako firma warto brać udział w targach i wystawach?

Targi ślubne organizowane są każdego roku w dużych miastach. Cel takich targów lub wystaw jest banalnie prosty – mają one doprowadzić do tego, że firma uczestnicząca w spotkaniu zdobędzie klientów. Generalnie jednak zdecydowanie najlepszym interesem takie targi są dla tych, którzy je organizują.

Czy mimo wszystko warto jest brać udział w targach?

Każda firma powinna sobie przekalkulować czy taki udział faktycznie ma sens. Należy wziąć pod uwagę to jaki produkt sprzedajemy i jaka może być przewidywana sprzedaż.

Najłatwiej jest  taką sprzedaż weryfikować poprzez rozmowę z innymi firmami, które już w takich targach uczestniczyły. Wówczas można dowiedzieć się choćby tego, czy targi faktycznie są rentowne.

Koszt uczestnictwa  w takich targach może być naprawdę zróżnicowany. Będzie to suma rzędu od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a wszystko zależy od tego, na jaką skalę taka impreza jest organizowana.

targi - wystawa

fot. Rekord Sp. z o.o.

Warto jest powiedzieć, że największe zyski zawsze generują dla siebie organizatorzy. Muszą oni wydać na wynajem powierzchni, hali lub namiotu halowego pewną sumę, która szybko się zwraca. Dodatkowo dochodzą koszty promocji targów, jakiś personel – oczywiście zapewniają jeszcze bezpieczeństwo dla wszystkich uczestników. Biorąc pod uwagę potencjale zyski z takiej imprezy powiedzieć musimy, że te koszty są znośne. Z kolei w przypadku firm wystawiających się na targach to już różnie to bywa.

Dodatkowe informacje i źródła

[1] Autorem poradnika jest przedstawiciel firmy Rekord produkującej namioty halowe na targi i wystawy.

Komentarze i opinie do poradnika "Czy jako firma warto brać udział w targach i wystawach?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki: