Poradniki i Porady ZGORA

Jak poprawić opinie o firmie i jej wizerunek

Zgodnie z przysłowiem, „jak cię widzą, tak cię piszą”, można powiedzieć, że postrzeganie konkretnych rzeczy wpływa bezpośrednio na przekazywane dalej opinie.

jak porpawić wizerunek firmy i opinie o firmieIm lepiej ocenia się daną rzecz, tym korzystniej się o niej mówi. Zasada ta ma swoje odzwierciedlenie również w biznesie. W tym przypadku, postrzeganie firmy, jej marek lub konkretnych usług i towarów, decyduje o tym, czy przekazana informacja jej dotycząca będzie korzystna czy nie. Idąc dalej, dochodzimy do zagadnienia, jakim jest wizerunek firmy. A kreacją tego zajmują się na przykład profesjonalne agencje Public Relations.

Podstawą jej działania jest wytworzenie jak najbardziej korzystnej i pozytywnej opinii o firmie zlecającej Public Relations. Z kolei te działania oparte są w dużym stopniu na działalności mediów oraz masowości ich przekazu.

Dzięki powszechności dostępu do mediów, niekoniecznie trzeba dbać o dotarcie do każdego potencjalnego odbiorcy z osobna. Wystarczy zaprezentować się mediom z takiej strony, która zachęci je do dalszego przekazu i pośrednio dotrze do szerokiej grupy odbiorców.

Jeśli agencja PR zadba, by media mówiły pozytywnie o naszej działalności lub którymś z jej aspektów (na przykład poprzez PR produktowy), pomoże to wytworzyć pozytywną ocenę w oczach potencjalnych klientów. Im lepsza jest ta ocena oraz im więcej osób znajdujących się w konkretnej grupie docelowej znajdzie się w zakresie jej oddziaływania, tym większe są szanse na nawiązanie współpracy z większą ilością podmiotów, a w konsekwencji – zwiększenie zysków firmy.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak poprawić opinie o firmie i jej wizerunek" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak poprawić wizerunek firmy / instytucji finansowej?
  2. Jakie stosować działa Public Relations w Internecie
  3. Jak wdrażać ERP w firmie?
  4. Jak zapewnić sprawny obieg dokumentów w firmie
  5. Systemy sprzedaży dla firm (CRM) – Czy warto wdrożyć system CRM w firmie?