Poradniki i Porady ZGORA

Zasady reklamy poprzez gadżety – na co zwrócić uwagę inwestując w gadżety reklamowe?

Jeśli myślisz o zainwestowaniu w gadżety reklamowe jak na przykład kalendarze książkowe, ale nie bardzo wiesz, jak ugryźć temat, to dobrze trafiłeś. W tym poradniku znajdziesz kilka kluczowych porad, na co koniecznie zwrócić uwagę inwestując w jakiekolwiek gadżety, nawet niekoniecznie w kalendarze. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane, ponieważ pamiętać trzeba tylko o trzech głównych zasadach i jednym elemencie pomocniczym, który wspiera całość działań.

Istotne w promocji wykorzystującej gadżety reklamowe jest rozgraniczenie dwóch rzeczy, a mianowicie realnej wartości danego przedmiotu i jego wartości subiektywnej, czyli tej postrzeganej przez odbiorców tego gadżetu. Jedno i drugie może być zupełnie różne i wcale nie oznacza to, że gadżet musi mieć wysoką wartość realną (być drogi), aby jego wartość postrzegana również była wysoka. Zdecydowanie nie!

Co zatem jest istotne? Te trzy wspomniane na początku poradnika zasady.

Pierwsza z nich to użyteczność gadżetu – po prostu musi być czymś, co się faktycznie przyda i nie zostanie wrzucone do szuflady lub do kosza. Czy na przykład kalendarze książkowe są przydatne? I tak i… nie!

Dlaczego? To wyjaśni kolejna zasada – gadżet musi być pożądany, musi zaspokajać istniejącą potrzebę. Dla przykładu, kalendarze nie są pożądane przez dzieci, bo nie są im potrzebne. Natomiast przydadzą się komuś dorosłemu, kto potrzebuje np. terminarza.

Jednak to jeszcze nie wszystko, by upominek spełnił cele marketingowe. Musi jeszcze być kojarzony z Tobą, Twoją firmą, makra produktem itp. itd. Najprościej jest zamieścić na nim swoje logo, dane adresowe i kontaktowe.

Pamiętanie o tych zasadach jest bardzo ważne. Ale na początku tekstu wspomnieliśmy o elemencie wzmacniającym skuteczność działań. Jest to ekskluzywność gadżetu i to wcale nie znaczy, że musi on być drogi. Wystarczy, że jest starannie wykonany, że jest w dobrej jakości, a nie jest tandetą. To wszystko razem sprawi, że będziesz mieć bardzo duże szanse na sukces.

Komentarze i opinie do poradnika "Zasady reklamy poprzez gadżety – na co zwrócić uwagę inwestując w gadżety reklamowe?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jakie stosować gadżety reklamowe?
  2. Gadżety reklamowe – 5 rad by dobrze wybrać.
  3. Jakie gadżety reklamowe można wykorzystać do promocji firmy?
  4. Poradnik jak wykorzystywać gadżety reklamowe w promocji?
  5. Jak efektywnie się reklamować poprzez gadżety reklamowe?