Poradniki i Porady ZGORA

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Każdy sprzedawca szuka sposobów na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie. By bardziej dogłębnie zagłębić się w ten temat warto spróbować wczuć się w role kupującego – klienta. Zadajmy sobie pytanie: Czy zastanawiamy się jak robimy zakupy? Dlaczego kupujemy te a nie inne produkty? Jako sprzedawcy możemy kreować zachowania konsumentów wykorzystując metody visual merchandising. Dzięki odpowiedniemu ułożeniu towarów, dobraniu kolorów opakowania towaru, witrynie oraz konstrukcji grafik oddziałujemy na zmysły, które wpływają na zachowanie i decyzje. Trend bardzo szybko się zmienia ponieważ podlega wielu tendencjom.

galeria handlowa - sklepy

fot. M. Mankani (SXC)

Odpowiednio dobrana ekspozycja towaru stwarza zwiększenie zainteresowanie nim. Takie zabiegi nazywane są visual merchandising, który ma na celu uwzględnienie technik graficznych, multimedialnych ale też oddziaływanie poprzez zapach i muzykę aby zwiększyć sprzedaż wybranych produktów.

Idąc do sklepów na zakupy nie zastanawiamy się najczęściej nad tym dlaczego sięgamy po więcej towarów niż zamierzaliśmy na początku. Odpowiednie wyeksponowanie towarów, witryny sklepowej, podział tematyczny sklepu, odpowiedni dobór muzyki i zapachu wpływa na nasz sposób podejmowania decyzji. Właśnie tym zajmuje się visual merchandising.

wózki sklepowe

Czy rzeczywiście można wpływać na zachowania klientów? Dzięki wiedzy o tym jak rozmieścić ubrania, półki sklepowe, jak odpowiednio zaprojektować opakowanie, witrynę i można powiększyć sprzedaż towarów jak i świadczonych usług, a także zwiększyć rozpoznawalność marki. Visual merchandising to ostatni etap marketingu, najbliższy klientowi, a zarazem najbardziej delikatny.

Komentarze i opinie do poradnika "Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?" »»

Zostaw komentarz lub opinię »»


Relatywne poradniki:

  1. Jak opisać produkt w sklepie internetowym?
  2. Pozycjonowanie – jak będą laikiem zwiększyć oglądalność strony.
  3. Sprzedaż pefrum – Jak zarabiać na sprzedaży perfum FM?
  4. Jak przygotować wystawę w sklepie – aranżacja witryn sklepowych
  5. Jak zwiększyć siłę oddziaływania i skuteczność gadżetów reklamowych?