Banner blindness to po polsku ślepota bannerowa, która spędza sen z powiek właścicielom stron internetowych zarabiających na reklamach. W tym krótkim poradniku postaram się pokazać, w jaki sposób można zminimalizować straty wynikające z tego bardzo niekorzystnego dla wydawców zjawiska.
Jakie umieszczać reklamy na stronach www?
Po pierwsze – rozmiar baneru
Banner reklamowy nie może być za mały oraz zbyt duży. Zakłada się, że reklamy Adtaily wyznaczają pewnego rodzaju granicę (125 x 125 pikseli). Banner musi być przecież jakoś zauważony przez odbiorcę. Nie wolno także przesadzać z wielkością – reklama nie powinna zajmować połowy ekranu, gdyż internautę łatwo zdenerwować… Najlepsze są wymiary stosowane przez Google – wzoruj się na nich.
Po drugie – kolorystyka reklamy
Reklama powinna kontrastować ze stroną, aby została łatwo zauważona.
Po trzecie – nachalność
Reklama nie może być zbyt agresywna. Unikaj jaskrach barw, wykrzykników, migoczących animacji. Stosując tego typu zabiegi masz pewność, że mózg internauty przefiltruje materiał promocyjny…
Po czwarte – użyteczność
Reklama powinna nieść ze sobą jakieś użyteczne informacje, dlatego warto stawiać reklamy nie tylko estetyczne, lecz także zawierające jakiś tekst informacyjny. Tylko bez tanich chwytów marketingowych – współczesny odbiorca już dawno się uodpornił na tego typu zabiegi!
Podsumowanie
Dostosowując się do powyższych kroków masz pewność, że choć trochę zminimalizuje straty wynikające ze ślepoty bannerowej.
Źródła i Informacje:
[1] Banner blindness – blog o handlu elektronicznym [ostatnia aktualizacja: 28.06.2011 r.]