Praktycznie każda agencja reklamowa, marketingowa, czy też tak zwana agencja kreatywna musi wybrać odpowiedni środek przekazu dla konkretnych produktów, które ma reklamować.
W zależności od tego, co jest przedmiotem reklamy, należy wybrać inny kanał. Internet jest świetnym środkiem przekazu, jednak nie wszystkie produkty można w nim reklamować z jednakowym powodzeniem.
Na przykład reklamowanie produktów przeznaczonych wyłącznie dla osób starszych w Internecie może nie być najlepszym pomysłem, ponieważ większość użytkowników Internetu to ludzie młodzi. To samo dotyczy konkretnej strony, na której ma być reklamowany towar. Jeśli ktoś chciałby reklamować papier toaletowy na stronie z ekskluzywną biżuterią, może nie znaleźć zrozumienia ze strony klientów.
Jeśli natomiast produkty luksusowe będą reklamowane na stronach tanich sklepów internetowych, dany produkt może się spotkać z obojętnością ze strony internautów.
W Internecie można reklamować niemal wszystko, trzeba tylko wiedzieć, na jakich stronach i w jaki sposób, aby zabiegi marketingowe przyniosły pożądany efekt, trzeba najpierw dokładnie zbadać rynek.
Reklama z jaką ostatnio miałem do czynienia, sprawiła, że firma została zauważona przez nowych klientów i zyskała dzięki zabiegom reklamowym bardzo dużo. Jeśli jeszcze się zastanawiasz czy zlecić stworzenie strony internetowej i jej pozycjonowanie jakieś firmie to nie ma co się zastanawiać. Gdyż jest to obecnie bardzo owocna inwestycja, która przyniesie korzyści na lata. Pozycjonowanie stron jest obecnie najmocniej rozwijającą się gałęzią marketingu internetowego.