Czy warto sprzedawać zagraniczne kosmetyki w swoim sklepie?

Kosmetyki to coś, co zawsze będzie potrzebne konsumentom, to znaczy: zawsze znajdzie się na nie popyt. Jednak, aby zainteresować klienta czymś oryginalnym tu i teraz, musimy zaoferować mu coś, do czego nie ma tak łatwego dostępu. Takimi produktami są kosmetyki zagraniczne, ale nie te zachodnich marek produkowane na nasz rynek, lecz te faktycznie przeznaczone dla zachodniego klienta. Dlaczego?

Czy warto sprzedawać zagraniczne kosmetyki w swoim sklepie?

Czym wyróżniają się zagraniczne kosmetyki?

Zagraniczne kosmetyki, podobnie jak zachodnie detergenty do prania czy chemia gospodarcza, wyróżniają się przede wszystkim jakością, do której polski klient nie jest przyzwyczajony. Ta jakość sprowadza się do większej skuteczności, wydajności i bezpieczeństwa stosowania, a w przypadku kosmetyków – również do naturalności składu. Różnice te wynikają z zastosowania bardziej nowoczesnych technologii produkcji, a także lepszego dopracowania formuł i staranniejszego doboru składników, które często stosowane są też w większych stężeniach. Wszystko to składa się na sukces zachodnich kosmetyków na wschodnim rynku. Dla zachodniego konsumenta taka jakość to standard, na wschodnim konsumencie robi ona ogromne wrażenie. Właśnie dlatego, jeśli hurtownia kosmetyków oferuje chemię z zagranicy, warto upewnić się, że jest marką godną zaufania i zajmuje się sprzedażą autentycznych wyrobów przeznaczonych na zachodni rynek.

Dlaczego warto zaoferować konsumentom kosmetyki zagraniczne?

Zainteresowanie zachodnimi kosmetykami powinno okazać się duże nie tylko ze względu na stereotypową (i znajdującą odzwierciedlenie w rzeczywistości) zagraniczną jakość takich produktów, ale również ze względu na ich „egzotyczność” na naszym rynku. Kiedy wyrób nie jest łatwo dostępny, bardziej interesuje klientów. Ci, którzy mieli okazję spróbować zachodniej chemii, zwykle nie chcą wracać już do produktów przeznaczonych na nasz rynek. Z kolei osoby, które jeszcze nigdy nie testowały zachodnich wyrobów, podchodzą do nich z ciekawością i nigdy nie są rozczarowane efektami, a to gwarantuje, że sklep zyska nowego, stałego klienta.

Warto uważać jednak, aby nie zepsuć swojego wizerunku podrabianymi produktami zagranicznymi, których nie brakuje na rynku. Najlepiej zaopatrywać swój sklep w znanej i cenionej hurtowni, takiej jak EDG (https://b2b.europedg.pl/). Zamówienie na zagraniczne kosmetyki można złożyć w niej przez Internet, a dostawy zajmują niewiele czasu, ponieważ hurtownia posiada w kraju własne magazyny.

Czym wyróżniają się zagraniczne kosmetyki?

W jaki sposób zareklamować sprzedaż zagranicznych kosmetyków?

Promocja zagranicznych kosmetyków nie zawsze jest potrzebna. Wiele osób ma świadomość, że zachodnia chemia jest lepsza od tej produkowanej na nasz rynek. Co więcej, osób tych stale przybywa, więcprodukty z zagranicy cieszą się coraz większą popularnością. Jednak prowadząc kampanię reklamową w trakcie wprowadzania takiego asortymentu do swojego sklepu, można odwołać się chociażby do:

  • oryginalności produktu opracowanego i stworzonego na zachodni rynek, podkreślając jego wielofunkcyjne działanie: pielęgnacyjne, nawilżające, odżywcze, regenerujące, ochronne, itd.,
  • trudnodostępność produktu – włoskich (bo te są najbardziej popularne) kosmetyków nie kupimy w przeciętnym sklepie, nawet tym internetowym,
  • piękne zapachy – to zdecydowanie domena kosmetyków zachodnich, których produkcją zajmują się również dawne perfumerie,
  • możliwością stosowania różnych produktów z tej samej linii – to również charakterystyczne dla włoskich producentów, którzy wypuszczają na rynek płyny do płukania, płyny do kąpieli i perfumy o dokładnie takim samym zapachu, a to pozwala konsumentowi stale otaczać się ulubioną kompozycją,
  • ekologiczny, naturalny skład – klienci przywiązują do niego dzisiaj bardzo dużą wagę, dlatego warto podkreślać fakt, że kosmetyki zachodnie bazują na roślinnych olejach i ekstraktach.

Jak widać, istnieje wiele sposobów na przedstawienie zachodnich kosmetyków klientom nowym i stałym w takim świetle, aby podkreślić ich najistotniejsze atuty. Tak naprawdę nie jest to jednak konieczne – ich jakość broni się sama!



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Czy warto sprzedawać zagraniczne kosmetyki w swoim sklepie?”

1 Komentarz lub opinia na forum
  • Emilia

    Jakby większa część społeczeństwa wiedziała co to popyt i podaż i jak działa gospodarka, to nie mielibyśmy takiego rządu, takiej inflacji i takiej głupoty powszechnej, którą tak łatwo manipulować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności