Obecnie E-biznes to poważna sposób zarabiania.. Mimo, że wydaje się lekki i przyjemny, musi być tak samo przemyślany jak założenie tradycyjnej firmy.
Powinniśmy przede wszystkim przygotować dokładny plan i wszystko obliczyć. Wejście na nowy obszar rynku powinno być gruntownie przemyślane i przeanalizowane. Wypada w tym momencie skorzystać z wiedzy przedsiębiorstw na co dzień zajmujących się marketingiem oraz usługami doradztwa informatycznego.
E-biznes to nie tylko szansa dla informatyków i osób spędzających w sieci kilkanaście godzin na dobę. Pomysł (nawet osoby niedoświadczonej w branży internetowej) w połączeniu z usługami rzetelnej firmy świadczącą usługi e-biznesowe jest idealnym rozwiązaniem. Nawet najbardziej błyskotliwy oraz nowatorski pomysł w rękach osoby niedoświadczonej może zostać zaprzepaszczony poprzez niewłaściwe ruchy, czy nieodpowiednie wykonanie np. strony internetowej, czy reklamy online.
Nowatorski pomysł w bardzo prosty sposób można zaprzepaścić nie stosując się do podstawowych zasad takich jak przejrzystość czy estetyka – w skrócie usability.
Barwy oraz kształty niejednokrotnie przyciągają wzrok bardziej niż zgrabne slogany reklamowe. Elementy te są konieczne by firma stała się czymś więcej niż „tylko” wykonawcą bez wyrazu – Nic tak efektywnie nie przyciąga nowych klientów jak elementy, na których można zawiesić oko – stąd każdego dnia na ulicach czy ekranach komputerów spotykamy jaskrawe kolory oraz świecące neony. Z drugiej jednak strony przesada – zwłaszcza w internecie jest czynnikiem, który w prosty sposób może odstraszyć potencjalnych kontrahentów – dlatego tak ważne jest doświadczenie i umiejętność stawiania pierwszych kroków w środowisku pełnym rekinów biznesu.
Drugiej szansy na pierwsze wrażenie może nie być – odpowiedni marketing w e-biznesie to coś więcej niż identyfikacja wizualna czy spot reklamowy – to kompleksowość usług jakie są zasięgu ręki każdego przedsiębiorcy.