W poradniku tym może nie podam dokładnych zasad efektywnego zarządzania czasem, ponieważ jest to temat zbyt rozległy, ale z kolei postaram się wam opisać, co zrobić by się nauczyć takiego efektywnego zarządzania czasem.
Jeżeli zawsze brakuje Ci czasu żeby załatwić wszystkie istotne sprawy w życiu prywatnym oraz pracy, gonią Cię terminy powodując stres i zbytnią nerwowość, odnosisz uczucie, że dzień jest za krótki by zakończyć na czas wszystkie potrzebne sprawy i zadania, to powinieneś zacząć naukę efektywnego zarządzania czasem. Istnieją przecież takie osoby, które ze wszystkim uporają się na czas. Czy ich dzień jest z dłuższy? A może mają mniej prac i spraw? Niekoniecznie. Oni tylko, czy może aż, efektywnie gospodarują swoim czasem.
Wszystkie osoby, które „nagli czas” powinni zastanowić się nad nabyciem nowych kwalifikacji, które pozwolą im należycie zaplanować zadania, a także swój czas. Taką okazją może być szkolenie zarządzanie czasem. Metody oraz techniki, których nauczymy się w toku szkolenia kierowanie czasem, będą na tyle użyteczne oraz skuteczne, że znajdują zastosowanie na przykład w: strategicznym zarządzaniu działem, kierowaniu a także realizacji zadań w biurze promocji, zarządzaniu dystrybucją oraz pracy z klientami, pracy managerów produkcji, transportu oraz magazynu, zarządzaniu potencjałem pracowniczym itp.
Wynikiem szkolenia zarządzania czasem może być to, iż po jego odbyciu będziemy wykonywać swoją pracę w sposób przemyślany, zaplanowany oraz w przyjętych terminach, bez wizji „harówki w nadgodzinach, niepotrzebnego „bólu głowy”, poddenerwowania albo wykonania pracy kosztem jakości. Do wysłania nas na zajęcia z zarządzania czasem należy namówić naszego szefa.
Organizacja, w której pracujemy również odniesie zyski z umiejętności, które zdobędziemy podczas szkolenia. Firmy, których pracownicy wezmą udział w zajęciach z zarządzania czasem mogą liczyć na następujące profity dla przedsiębiorstwa:
- uczestnicy zdobędą kompetencje skutecznego opracowania a także wykonywania harmonogramów firmy,
- szkolenie znacząco poprawi efektywność działań pracowników,
- szkolenia podniosą kompetencje komunikacji i kooperacji,
- uczestnicy po kursie będą naturalnie zdyscyplinowani i produktywni.
Także myślę, że jest to temat warty rozważenia.