Jak dobierać słowa kluczowe?

Zapewne każdy, kto miał jakikolwiek kontakt z pozycjonowaniem stron internetowych, spotkał się z określeniem „słowa kluczowe”. Nazwa ta została nadana nie bez przyczyny, bowiem jak się okazuje, tego typu frazy rzeczywiście odgrywają kluczową rolę w skutecznym pozycjonowaniu. Są to zapytania, które użytkownik wprowadza do wyszukiwarki, chcąc odnaleźć interesujące go informacje. Oznacza to, że dana strona WWW pozycjonowana jest właśnie na te słowa i to one mogą pomóc internaucie w dotarciu na nią, a na tym zależy przecież każdemu, kto inwestuje w pozycjonowanie. Aby jednak osiągnąć tego typu rezultaty, należy właściwie dobierać słowa kluczowe, co nie zawsze jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Okazuje się bowiem, że nie wystarczy zaakceptować pierwszego lepszego skojarzenia, jakie przychodzi nam do głowy po zapoznaniu się z treścią danej strony. Wybór słów kluczowych powinien być dobrze przemyślany:

Przede wszystkim należy zapoznać się z konkurencją. Warto bowiem pamiętać, że najlepsze efekty można osiągnąć, gdy pozycjonuje się daną stronę na niezbyt popularne frazy. W takiej sytuacji łatwiej można się przebić i zagwarantować pozycjonowanej stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jednakże, fraza taka musi być przy tym trafna i dokładnie określać to, co zawiera w sobie pozycjonowany serwis. Warto więc nie tylko koncentrować się na swoich skojarzeniach, ale też zastanowić się, co przeciętny użytkownik wpisałby w wyszukiwarkę, gdyby chciał odnaleźć informacje zawarte na danej stronie.

Wspomniana już popularność fraz zależy w dużej mierze od ich znaczenia. Przykładowo bardzo ogólnikowe stwierdzenia, takie jak „okna” czy „zwierzęta” będą z pewnością znacznie bardziej konkurencyjne, niż frazy składające się z kilku słów. Warto więc niekiedy sprecyzować słowa kluczowe, na przykład poprzez nadanie im zasięgu regionalnego. Jeśli nasza działalność obejmuje określony obszar, to frazę „meble” można zastąpić wyrażeniem „meble Gdańsk”, które już jest rzadziej używane, a pozwala trafić na daną stronę osobom zainteresowanym dokładnie tym, co zawiera dana strona. Dzięki temu pozycjonowanie stron może stać się zarówno efektywne, jak i ekonomiczne.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności