To pod jakim kątem pozycjonujemy własną witrynę jest znaczącym elementem pozwalającym odnieść całościowy sukces. Aby być w zgodzie z wytycznymi wyszukiwarek np. Google, słowa kluczowe naszej strony muszą być związane z treścią jaką reprezentujemy.
Z czasem frazy te przestały mieć większe znaczenie z powodu licznych nadużyć. Google wprowadziło szereg algorytmów, a słowa kluczowe zostały wyparte przez samą treść. Warto jednak zapoznać się przynajmniej z tym w jaki sposób możemy minimalnie sobie pomóc w szturmowaniu wyników wyszukiwarek. Zastanawiamy się nad tym co sami byśmy wpisywali szukając tego co oferujemy na stronię. Bardzo istotne są te decyzje w przypadku firm czy sklepów.
Zgodność słów kluczowych z treścią powinno być zatem dla nas samych bardzo ważnym argumentem potrzebnym w podejmowaniu decyzji. Następne na co powinniśmy zwrócić uwagę to konkurencyjność. Orientacja na rynek w jaki wkraczamy to podstawa sukcesu. Należy mierzyć wysoko i tym samym starając się wypełnić luki przeoczone przez konkurencje. Dla nas oznacza to tyle, że najlepiej wybrać sobie np. dwie frazy zdominowane przez konkurencje, do których chcemy się zbliżyć i jedną mniej pozycjonowaną przez innych ale która, również może przysporzyć nam unikalne wejścia.
Gdy już ustalimy pod jakie słowa będziemy dopasowywać swoje dalsze działania warto rozejrzeć się za katalogami. Rozsądnym wyborem będzie bezpłatny katalog, na skrypcie SEO, który jest dobrze zindeksowany. Tam dodajemy swój wpis wraz ze słowami kluczowymi, które utożsamiają się z tym co chcemy przekazać innym. Dzięki temu łatwiej dotrzemy do potencjalnych klientów naszego sklepu, łatwiej zaprezentujemy swoje usługi, bądź przedstawimy swoje poglądy.