Współcześnie sektor przedsiębiorczości odchodzi od dawnych form marketingu, jak chociażby reklama papierowa na korzyść znacznie szerszych form przekazu. Współczesne przedsiębiorstwo nie będzie potrafiło działać z wyłączeniem określonych relacji z klientem.
Niektórym wydawać się może, iż jest to powszechne i nie różniące się od tego co miało miejsce kilkadziesiąt, czy nawet kilkanaście lat temu. Podobne mechanizmy i potrzeby, jednak niezupełnie, bowiem klient współczesny to klient globalny.
Można mówić także o kliencie wirtualnym, to znaczy o kliencie będącym pewną zbiorowością, która myśli podobnie i ma jednolite potrzeby. Jest to punkt wyjściowy nim jakakolwiek agencja interaktywna podejmie aktywność, która będzie miała na celu wzmocnienia marki firmy lub do zwiększenia jej przychodów.
Zaczynając zatem powyższe działania należy określić szczegółowo z jakim klientem zawiązujemy współpracę. Jest to niezmiernie ważne, ponieważ kolejne kroki, które zostaną podjęte bazują na poprzednich, więc niepoprawnie przeprowadzona kampania będzie dużo mniej korzystna, czy nawet stratna.
Zaznaczyć należy, że nie wszyscy jesteśmy w stanie w pojedynkę oznaczyć elementy, które mogą zdecydować o prawidłowym natężeniu rozpoczętych działań, można więc zlecić to osobom o odpowiednim wykształceniu do których należy wymieniona wcześniej agencja interaktywna. Wszystkie większe miasta mają stacjonarne siedziby agencji, które znane są ze swej działalności, choć niekoniecznie wszystkim użytkownikom sieci internetowej. Kiedy jednak przeglądamy treści z pierwszych stron wyszukiwarek to możemy być pewni, iż przed nami widnieje dzieło omawianych agencji.