Jak naturalnie dbać o zdrowie?

Każdy z nas chciałby jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem, bez konieczności częstych wizyt u lekarza czy przyjmowania sztucznych środków, które w reklamach zapewniają ochronę naszego organizmu. Jak to zrobić?

warzywa i owoce

1. Na początek – wyrzucamy!
2. Poznajmy samych siebie
3. Dużo wody zamiast napojów
4. Równowaga organizmu
5. Kwasy omega-3

Istnieje wiele naturalnych sposobów na uzyskanie wysokiej odporności, wyleczenie przeziębienia lub wzmocnienie włosów czy paznokci. Przedstawiamy kilka sprawdzonych metod, dzięki którym poprawimy nie tylko kondycję naszego organizmu, ale też wpłyniemy bezpośrednio na nasze samopoczucie.

Na początek – wyrzucamy!

Pierwszym krokiem do wprowadzenia zdrowej, naturalnej diety jest pozbycie się produktów spożywczych, które są dalekie od poprawy naszej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Chodzi przede wszystkim o artykuły zawierające niezdrowe konserwanty oraz wzmacniacze smaku. Już na tym etapie warto pomyśleć o tym, czym zastąpimy dotychczasowe nawyki żywieniowe. W zdrowej diecie nie chodzi bowiem o zachowanie ścisłej wstrzemięźliwości względem ulubionych smaków, ale o znalezienie przyjemności jedzenia w zdrowych, wolnych od chemii produktach.

Poznajmy samych siebie

Kolejny ważny etap na drodze do zmiany swoich nawyków żywieniowych to poznanie charakterystyki własnego organizmu. Niestety większość z nas na co dzień ignoruje sygnały, jakie wysyła nasze ciało w odpowiedzi na niedobre dla siebie składniki. Warto sprawdzić, co jest dla nas właściwe i jak organizm reaguje na poszczególne składniki mineralne. Czy może lepsza okaże się dla nas dieta bogata w węglowodany, czy może skuteczne będzie często przyrządzanie potraw, w których dominuje białko. Sporo też zależy od naszego trybu życia oraz oczekiwań względem stosowanej diety. Żeby dokładnie sprawdzić własne preferencje, warto udać się do dietetyka, który pomoże ustalić najważniejsze składniki żywieniowe.

Kwasy omega-3

orzechy i bakalieIch obecność w naszym ciele jest równie pożądana, jak wspomniana wcześniej równowaga. Kwasy omega-3 są potrzebne, ponieważ mają właściwości przeciwzapalne i wspomagające regenerację organizmu, działają stabilizująco na układ krążenia, są budulcem tkanki nerwowej, z której z kolei zbudowana jest kora mózgowa każdego człowieka. Gdzie zatem szukać kwasów omega-3? – Np. w bakaliach, które dodatkowo mogą zastąpić nam przekąski między posiłkami, kiedy pojawia się pierwszy po którymś z głównych posiłków – podpowiada ekspert https://naturalniezdrowe.pl/39-bakalie.

Równowaga organizmu

Równowaga kwasowo-zasadowa to kolejny aspekt, o którym należy pamiętać przy komponowaniu codziennej diety. Zachwianie jej może mieć konsekwencje w postaci wielu przewlekłych chorób. Zatem ani przesadne spożywanie produktów białkowych, ani całkowita ucieczka w owoce nie będzie dla nas zdrowa. Zjawiskiem pożądanym w organizmie każdego człowieka jest homeostaza, czyli równowaga. Dużą rolę odgrywa tu układ nerwowy, sterujący metabolizmem, w tym metabolizmem tlenowym.

Dużo wody zamiast napojów

To podstawowa rada, którą śmiało można podsunąć każdemu, kto chce postawić na zdrowy tryb odżywiania. Woda powinna zastąpić nam wszystkie słodzone napoje, które oprócz kuszącego smaku, zawierają w sobie ogromne ilości cukru. Ponadto woda pomaga oczyścić organizm z toksyn, jest łatwo przyswajalna, a do tego przydatna w wielu procesach, zachodzących w naszym ciele. – Jeśli chcemy kupować wodę, wybierajmy tylko mineralną, najlepiej różnicując poziom nasycenia minerałami oraz ich skład. Jeśli decydujemy się pić wodę z kranu, należy ją koniecznie przefiltrować, zanim wlejemy ją do szklanki – sugeruje ekspert portalu o zdrowie Naturalnie Zdrowe.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności