Jak otworzyć punkt poligraficzny – małą drukarnie

Jeżeli posiadamy niewielki kapitał a naszym marzeniem jest otwarcie punktu poligraficzno-drukarskiego musimy dokładnie przemyśleć strategię działania i utrzymać ją na rynku z planem na najbliższy rok. Zawsze rok działalności jest wykładnikiem czy firma przetrwa czy też nie. Oto sześć kroków do sukcesu, aby bilans roczny wyszedł co najmniej bez strat.

Krokiem pierwszym jest oczywiście właściwa lokalizacja, podstawowe wytyczne to umiejscowienie blisko naszych klientów, czyli najlepiej punkt nieopodal uczelni lub akademików. Nie zakładajmy jednak, że usługi dla studentów pozwolą nam dobrze zarabiać, dostęp muszą mieć również Klienci z tzw. ulicy. Zadbajmy również o to, aby miejsca te były maksymalnie przyjazne dla grupy klienckiej czyli trzeba zadbać o parking rowerowy oraz samochodowy, to bardzo ważne.

Krok drugi to spektrum oferowanych usług, na początku nie można nikomu odmawiać. Realizujemy wszystkie zadania, nawet takie, które są mało opłacalne a mogą przyszłościowo ściągnąć do nas ponownie tego samego Klienta. Ksero czy druk wizytówek jest w takim układzie standardem, nie odmawiamy nawet, jeżeli ktoś nas zapyta o zaproszenia ślubne o wyszukanym wzornictwie. Robimy maksimum usług, na jakie pozwala nam sprzęt i oprogramowanie. Początkująca firma musi posiadać dobrego managera, jakim jest zazwyczaj szef. To on musi zadbać o wszelkie pozostałe możliwości i formę pokonywania ewentualnych kłopotliwych zleceń.

Krok trzeci to małe znane hasło głoszące bardzo ważną treść: „zawsze dawaj więcej niż ktoś oczekuje od Ciebie”. Nic nie działa lepiej jak drobne prezenty lub zaskakiwanie Klienta oddaniem zamówienia przed czasem lub też wykonanie czegoś w większej ilości, co ma stanowić miłe zaskoczenie. Budujmy zaufanie i stabilność, jakiej musi doznać każda osoba wpłacająca pieniądze do naszej kasy. Jeżeli wykreujemy tak naszą markę, każdy to zapamięta. Ta stalowa zasada dotyczy największych firm tego świata.

Krok czwarty ma związek niejako z mottem japończyków, którzy znani są na całym świecie z najwyższej jakości produkcji. Status ten został osiągnięty za pomocą wzoru: wymyśl coś a następnie wyprodukuj i wypuść na rynek. Zobacz jaką budzi reakcję a następnie wycofaj ze sprzedaży – popraw i wypuść ponownie. Dbajmy o ciągły wzrost jakości naszej pracy. Nie można w którymś momencie przestać. Jakość musi stale rosnąć a nowatorskie pomysły traktujmy z wilczym apetytem, wdrażając je i weryfikując, z jaką siłą pracują na nasz sukces.

Przypisy:

[1] Powyższy poradnik został opracowany przez właściciela studia poligraficznego JUM Oryginal, którego specjalnością są zaproszenia ślubne.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności