W niniejszym poradniku, przedstawię ogólne zasady wartościowego z punktu widzenia pozycjonowania – pisania tekstów.
Dla wyszukiwarki, najważniejszą rzeczą jest odpowiednia konstrukcja tekstu. To co się w nim znajduje, informuje bota o zawartości tematycznej danej publikacji. Przytoczę odpowiedni przykład. Jeżeli w tekście, który będziemy pisać pojawi się link do strony docelowej, który w żaden sposób nie będzie miał pokrycia z tym co jest w tekście, będzie on z punktu pozycjonowania mniej wartościowy. Co więcej, pisząc jakikolwiek seo tekst, musimy wiedzieć o tym, że boty potrafią już wyłapać nienaturalnie napisany materiał. Jeżeli będziesz pisał pod bota a nie dla ludzi, automatycznie twój content staje się mniej wartościowy. Staraj się więc zapanować w odpowiedni sposób nad powtórzeniami słów, synonimami i ich odmianami. W moim przypadku, z racji pracy na portalu plotkarskim, często jestem zmuszony odmieniać formę plotki. W tekście więc używam odmiany: plotkach, plotkami lub dodaje synonimy: anegdoty lub pogłoski.
Uważa się, że tytuł ma kluczowe i decydujące znaczenie przy pozycjonowaniu. To tytuł informuje boty, co będzie tematem artykułu i jakiej treści powinny się spodziewać. Staraj się nie pisać dłuższych tytułów niż na 65 znaków. W materiale, który tworzysz optymalne jest powtórzenie słowa kluczowego trzy razy. Faktycznie, możesz użyć więcej razy dane słowo, ale najlepiej w odmianie lub jako synonim. Dlaczego? Tekst ma być jak najbardziej unikalny i wartościowy. Sztuczne nabijanie ilości słów kluczowych nic tobie nie daje. Nie zapomnij też dodać obrazka, oraz opisać go. Tym bardziej, że nowy algorytm nazwany – Panda od Google, bardzo zwraca na wszelkie bajery graficzne uwagę, faworyzując bardziej przyjazne i czytelniejsze
dla użytkownika teksty.
Bardzo ciekawy, pomocny i przydatny artykuł.