Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie to proste czynności, mające na celu podniesienie popularności danej strony internetowej. Jednakże, pozycjonowanie stron to w rzeczywistości bardzo złożony proces, na który składają się rozmaite działania różnych ludzi. Jedną z takich czynności jest np. pisanie tekstów na potrzeby pozycjonowania. Zajęcie to z pozoru może wydawać się trudne, jeśli weźmie się pod uwagę wszechstronność tematów, którymi będzie się zajmowało. Niemniej jednak, wystarczy przestrzegać paru zasad, by sprawnie i szybko pisać dobre teksty na potrzeby pozycjonowania:
- Przede wszystkim, nie należy bać się tematu. W rzeczywistości bowiem da się napisać parę słów o wszystkim, wystarczy tylko dobrze ująć temat. Warto się zastanowić, w jaki sposób podejdzie się do zadanych fraz – czy będzie się pisało konkretnie o tych rzeczach czy tylko się o nich wspomni. W żadnym wypadku nie powinno się poszukiwać zbyt wielu szczegółowych wiadomości na ich temat, gdyż w ten sposób traci się cenny czas. Wystarczy jedynie, że będziemy znali podstawowe informacje o kluczowych słowach.
- Warto zadbać o to, by słowa kluczowe z odnośnikami do stron internetowych, pojawiły się na początku pisanego tekstu.
- Nie należy poświęcać zbyt wiele czasu na dążenie do tego, by tekst zawierał bogate treści merytoryczne i ubrany był w wyszukane słowa. Łatwiej jest bowiem pisać prostym językiem, bez zbędnych ozdobników. Niemniej jednak, trzeba pamiętać o logice i spójności pisanego tekstu.
- Warto też sprawdzać tekst na bieżąco, by nie musieć na końcu czytać wszystkiego od nowa.
Te czynności umożliwią nam sprawne pisanie tekstów, które idealnie nadadzą się do pozycjonowania stron internetowych. Z pewnością jednak, każdy, kto się tym zajmuje, ma swoje własne, wypróbowane sposoby.
Nie da się sprawdzać tekstu „na bieżąco” ponieważ umysł pracuje w zupełnie innych rejestrach podczas pisania i podczas korekty. Truizmem wśród specjalistów od szeroko pojętej literatury jest stwierdzenie, że z nastawieniem korektorskim nie da się napisać dobrego tekstu. Opozycja pomiędzy kreatywnością a skrupulatnością jest w przeważającej większości nie do zniesienia.
Każdy powinien i tak nawet ze dwa, trzy razy przeczytać to co napisał, bo potem różne śmieszne rzeczy wychodzą.