Dzisiejsza filozofia rynku jest bardzo prosta: sprzedać jak najwięcej dóbr lub usług i zrobić to jak najmniejszym kosztem. Jakość tych dóbr czy usług jest może i ważna, ale nie najważniejsza. To co się bowiem liczy najbardziej to ilość i wygenerowany dzięki tej ilości zysk. Jak jednak wśród setek, a nawet tysięcy konkurentów skutecznie powalczyć o ten zysk? Tutaj strategie są różnorakie. Jedną z nich jest zaoferowanie potencjalnemu nabywcy towaru lub usługi jakiejś bonifikaty, czy nagrody.
Żeby nie być gołosłownym przyjrzyjmy się na przykład liniom lotniczym. Od dawna wiadomo, że obsługa podróży służbowych znajduje się w centrum ich zainteresowania. Firmy i przedsiębiorstwa regularnie wysyłają swoich pracowników na delegacje, zjazdy czy konferencje. Pracownicy ci muszą się jakoś przemieszczać, a robią to najczęściej samolotem. Linie lotnicze wiedzą zatem, że gra dotyczy tutaj wielkich pieniędzy.
Potencjalnych klientów jest dużo, ale potencjalnych konkurentów, chcących ich zagarnąć pod swoje skrzydła, jest jeszcze więcej. Dlatego linie lotnicze układają specjalne oferty, w których centralne miejsce zajmują loty dla firm. Klienci zakładają specjalne konta i zbierają punkty lojalnościowe za każdy przelot dokonany w imieniu firmy.
Punkty te później można wymienić na atrakcyjne nagrody, takie jak chociażby darmowy, kilkudniowy pobyt w luksusowym hotelu albo darmowe bilety lotnicze.
Pakiety lojalnościowe to doskonały sposób na związanie klienta z daną firmą. Linie lotnicze dobrze odrobiły lekcję z zakresu psychologii i marketingu, dlatego od lat z powodzeniem zdobywają kolejnych klientów. Jeśli więc ktoś chce się dowiedzieć, jak najlepiej skłonić ludzi do nabywania własnych dóbr lub usług, to niech zajrzy na stronę któregoś z najbardziej znanych europejskich przewoźników lotniczych. Tam na pewno znajdzie potrzebne wskazówki.