Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient jest najlepszą reklamą. Dotyczy to również turysty, który zadowolony wraca z wypoczynku spędzonego w naszej wakacyjnej nieruchomości. Nie dość, że sam może zarezerwować ponownie nasz apartament/dom/willę na przyszły rok, może także polecić nas swym znajomym i rodzinie, a dzięki zrobionym podczas pobytu zdjęciom, które będzie pokazywał innym, chwaląc naszą nieruchomość i czas w niej spędzony stanowi największą naszą reklamę. Przy dzieleniu się ze znajomymi uwagami dotyczącymi podróży, czy wymianie opinii na temat miejsc, w których się było, opisywaniu takich krajów jak Hiszpania, Bułgaria, czy Czarnogóra zawsze dochodzi do komentowania zakwaterowania z jakiego się korzystało – cen, wyposażenia, dodatkowych atrakcji itd.
Co więc zrobić, aby turysta wyjeżdżał od nas zadowolony? W głównej mierze jest to uzależnione od udogodnień, które znajdzie na terenie naszej nieruchomości, ale także od pogody i wielu innych czynników, na które nie mamy wpływu. Jednak możemy zrobić kilka rzeczy, aby pokazać gościowi, że doceniamy jego wizytę.
Najważniejsze – odpowiadajmy szybko na zapytania kierowane do nas, bądźmy pomocni przy rozwiązywaniu problemów i utrzymujmy nieruchomość w czystości. Dzięki temu Turyści będą czuli się u nas komfortowo. Dodatkowo możemy dać Turyście „małe coś ekstra”, czyli:
Paczka powitalna – zestaw kilku produktów, które turysta znajdzie po przyjeździe- butelka dobrego wina, kawa i herbata (w małych opakowaniach), mleko (oczywiście w lodówce), coś słodkiego (paczka ciastek, mała tabliczka czekolady), świeże owoce (o ile paczka zostawiana jest na dzień przed przyjazdem gości), mapa miasta/okolicy/kurortu i krótka notka powitalna. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a zakup tych kliku rzeczy nie będzie kosztowny, a na pewno docenią go goście. Część właścicieli pobiera dodatkową opłatę za taką paczkę, jednak darmowy pakiet powitalny jest zdecydowanie lepszym pomysłem- stanowi miłą niespodziankę i to już na samym początku wakacji.
Pozostawmy dużo przydatnych informacji na temat doskonałego wypoczynku w naszej wakacyjnej nieruchomości, w tym folder na temat lokalnych atrakcji i ciekawych form spędzania wolnego czasu w okolicy.
Bądźmy w kontakcie. Jeżeli na miejscu jest telefon, zadzwońmy raz czy dwa z pytaniem czy wszystko jest w porządku. W widocznym miejscu pozostawmy swoje dane kontaktowe. Jeżeli ktoś zgłosi problem, starajmy się rozwiązać sprawę tak szybko jak to możliwe i informujmy na bieżąco jak wygląda sytuacja.
Poprośmy o uwagi i komentarze dotyczące pobytu w naszej nieruchomości. Mogą się one okazać bezcenne przy ulepszaniu nieruchomości, a dodatkowo mogą stanowić wspaniałe referencje.
Nie pozwólmy, by o nas zapomniano. Zostawmy w swojej wakacyjnej nieruchomości wizytówki. Warto zachować adresy mailowe gości wypoczywających u nas i od czasu do czasu, np. z okazji świąt wysłać im życzenia. Drogą mailową możemy także poinformować o wprowadzanych udogodnieniach, zaproponować zniżki, czy poinformować o ofercie Last Minute.