W tym poradniku chciałbym pokazać Wam w jaki sposób można skutecznie reklamować sklep internetowy. Na początku jednak pragnę pokazać Państwu w jaki sposób nie należy reklamować sklepu. Sprawa niby oczywista ale mój przypadek pokazuje, że jednak część osób zabiera się za to nie od tej strony co trzeba.
Każdy przedsiębiorca prowadzący swój sklep pragnie zwiększyć ilość odwiedzin bo jak pokazuje praktyka więcej odwiedzających to większy obrót, większy obrót przekłada się już bezpośrednio na zyski więc gra wydaje się być warta świeczki. Podstawowym błędem popełnianym na początku jest próba reklamowania sklepu w tradycyjny sposób, moim pierwszym testem były ulotki reklamowe. Pomysł wydawał się bardzo dobry, nowy sklep-niskie ceny więc taka forma reklamy wydawała się być jak najbardziej odpowiednia. Materiały reklamowe były rozdawane do odpowiedniej grupy docelowej tak więc byłem wręcz pewien skuteczności. Praktyka pokazała jednak, że takie działania nie mają racji bytu. Statystyki sklepu po rozdaniu 10 000 ulotek pokazały, że taka forma reklamy się nie sprawdziła. Sklep nie zanotował zwiększonych obrotów i cała kampania okazała się kompletną klapą.
Jak więc reklamować swój sklep internetowy?
Sprawa jest dość prosta, chcesz zdobyć „internetowego klienta” to reklamuj swój sklep w internecie. Niby oczywista oczywistość a jednak wiele osób-w tym ja, wątpiły na początku w takie rozwiązanie. Najskuteczniejszą formą reklamy w moim przypadku okazały się kampanie Adwords i samo pozycjonowanie. Problemem może być decyzja na co się zdecydować jednak rozwiązanie jest proste-najlepiej na jedno i drugie rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ na efekty pozycjonowania trzeba troszkę poczekać natomiast wzrost ruchu przy kampaniach reklamowych Adwords jest widoczny natychmiast. Oczywiście wraz z poprawą miejsc swoich fraz w organicznych wynikach wyszukiwań można systematycznie odejść od płatnego Adwords aczkolwiek na początku to rozwiązanie wydaje się być najszybsze.
Jak widzisz sklep internetowy rządzi się swoimi prawami i tak skuteczne w innych branżach formy reklamy jak reklama świetlna, ulotki, czy banery reklamowe w przypadku sklepu internetowego nie sprawdzają się na tyle by warto było w nie inwestować swoje pieniądze. Pozycjonowanie nie należy co prawda do najtańszych form reklamy jednak jest skuteczne a przy wyborze „płatności za efekty” inwestycja powinna się dość szybko zwrócić.
A mnie zastanawia czy warto korzystać z usług SEO za np. 200 zł czy 400 zł.
Np. tutaj http://www.favore.pl/cat15_informatyka-i-telekomunikacja.html
ileś firm czy osób proponuje takie usługi.
Ja się na tym nie znam ale coś słyszałem, że lepiej zlecić pozycjonowanie strony komuś niż robić to samemu – nawet nie wiem jak. Tylko jakie są ceny dobrych speców od SEO czy to jest proste, bo ceny też nie są wysokie.
To nie jest proste i jest to ostatni element na jakim powinno się oszczędzać przy prowadzeniu jakiejkolwiek strony. Tak jak piszesz ceny są różne, ale jakość usług też.
To jest trochę jak z samochodami – możesz kupić:
1. Mercedesa – drogi, ale szybki i świetnie się prowadzi itd.
2. Możesz kupić Malucha albo Cinquecento – tanie, wolne, ciasne, ale jeździ
3. Możesz kupić taczkę i sam sobie ją pchać 🙂 – najtańsze, ale stwierdzasz, że wyrzuciłeś pieniądze.
Z seo jest tak samo najtańsze oferty to zwykle nieskuteczna ściema, a laik nie potrafi tego ocenić niestety.