Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków reklamy jest Internet. Co roku nakłady na reklamę w tym medium rosną, ma to związek z tym, że reklama w Internecie dociera do coraz szerszej grupy odbiorców. W Polsce około 30% ludzi korzysta stale z wyszukiwarki Google. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom na rynku reklamowym Google przygotowało narzędzie dzięki, któremu można się reklamować w wyszukiwarce. Google Adwords bo o nim mowa umożliwia wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google.
Narzędzie to umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych skierowanych na wyszukiwarkę lub na strony uczestniczące w programie partnerskim Adsense. Kampania Adwords to możliwość dotarcia do osób, które aktywnie poszukują informacji na temat produktów lub usług. W trakcie tych działań internautów, można wyświetlać im reklamy w specjalnie przygotowanych boksach reklamowych i polach w wynikach wyszukiwania. Reklamy w Google noszą nazwę linków sponsorowanych.
W trakcie przygotowania kampanii w Adwords trzeba określić kilka podstawowych elementów, dzięki którym nasza reklama pojawi się w sieci. Pierwszą sprawą jest wybór słów kluczowych, po wpisaniu których internaucie wyświetli się przygotowanych przez nas link sponsorowany. Druga rzecz to przygotowanie treści reklamy, czyli tekstu, który pojawi się w wynikach wyszukiwania. Trzecim elementem jest określenie strony docelowej na którą zostanie przekierowany internauta po kliknięciu w naszą reklamę.
Konfiguracja tych trzech elementów wpływa na jakość kampanii reklamowej. Im lepiej dobrane słowa kluczowe, treść reklamy oraz strona docelowa tym wyższą skuteczność może osiągnąć nasza kampania. Warto przed przeznaczeniem wysokich środków na reklamę przygotować testową kampanię Adwords, która pozwoli nam zbadać trafność przygotowanych wcześniej elementów. Jeżeli okaże się, że reklama przynosi spodziewane efekty, możemy zwiększyć budżet przeznaczony na kampanię.
Dodatkowym elementem, dzięki któremu możemy badać skuteczność działań reklamowych w Google jest przygotowanie konwersji. Mówiąc inaczej, określenie celów, działań na stronie, które uważamy za wartościowe. Po ich wykonaniu przez osoby odwiedzające stronę zapisywana jest realizacja celu. Do badania statystyk najlepiej wykorzystać narzędzie Google Analytics, gdzie można określać cele oraz badać ich skuteczność. Im więcej osób odwiedzających naszą stronę z kampanii w Adwords wykona uznane przez nas za wartościowe działania, tym skuteczniejsza jest nasza kampania.
Google Adwords to doskonałe narzędzie, dzięki któremu możemy reklamować się w wynikach wyszukiwania. Ilość możliwych odbiorców naszej reklamy to blisko 10 mln osób, gdyż tyle korzysta z wyszukiwarki Google. Tym odbiorcom mamy możliwość zaprezentowania reklamy naszych produktów lub usług. Istotne jest to, że wyświetlanie reklamy następuje w trakcie, kiedy wyszukują oni informacja związanych z treścią naszej reklamy.