Fotorealizm w wizualizacjach architektonicznych, wizualizacjach obiektów, wizualizacjach wnętrz jest bardzo pożądaną składową ostatecznego produktu w postaci obrazka, który podziwiany jest przez szerokie grono odbiorców.
Wielu artystów, zajmujących się tworzeniem grafiki 3D na potrzeby reklamy stawia sobie osiągnięcie odpowiedniego poziomu fotorealizmu za jeden z podstawowych celów, które muszą osiągnąć, aby ich praca odniosła sukces i przypadła do gustu licznym oglądającym.
Mimo dostępności całej gamy programów pozwalających tworzyć wizualizacje 3D osiągnięcie wysokiego poziomu w odzwierciedlaniu rzeczywistego świata na komputerowo generowanym obrazku ( CGI – comuter generated image ) nie jest wcale łatwe i wymaga ogromnego nakładu pracy, oraz wieloletniego doświadczenia. Artyści tworzący swoje dzieła w szczególności skupiają się na :
– odpowiednim wymodelowania sceny w przestrzeni 3D, pozwalającej na wierne oddanie proporcji, oraz detali przedstawianych obiektów; budynków, obiektów 3D, wnętrz pomieszczeń itp…
– nadaniu odpowiednio realistycznych materiałów odzwierciedlających cechy fizyczne : drewno, metal, szkło, plastik, lakier samochodowy itp
– odpowiednim oświetleniu sceny lub obiektu 3D z użyciem odpowiednich świateł zapewniających pożądany efekt.
Połączenie wszystkich czynników w odpowiedni sposób pozwala uzyskać zadowalający efekt. Najlepiej wykonane wizualizacje często mylone są ze zdjęciami. Zawierają nastrojowe i klimatyczne światło, takie jakie można uzyskać np: przy zachodzącym słońcu. Twórcy tworzący np: wizualizacje architektoniczne mają za zadanie przedstawienie oferowanego inwestorom produktu z jak najlepszej strony. Nie chodzi tu więc tylko o odzwierciedlenie tego, jak dany produkt będzie wyglądał w rzeczywistości, ale stworzenie dzieła , na którym będzie wyglądał korzystniej niż w rzeczywistości, a przy tym jego obraz będzie bardzo realny.
Źródła i Informacje:
Autorem poradnika jest ekspert firmy graficznej Archary specjalizującej się w grafice i wizualizacjach 3d – www.archray.pl