Jak uniknąć uszkodzeń koła dwumasowego w BMW

Koło dwumasowe w BMW, tak jak wszelkie inne części samochodu, czasem ulega uszkodzeniom. Dobrze więc wiedzieć jakie są typowe powody awarii, aby nie dopuścić do uszkodzenia tego elementu.

I tak warto wymienić:

– częste zdławienie silnika
– nierównomierna praca mechanizmu zapłonowego i wytryskowego lub różnorakie ciśnienie sprężenia
– jazda na zdecydowanie za niskich obrotach
– aby napędzać klimatyzację silnik nieustannie pracuje na biegu jałowym
– zagrzanie
– krańcowe wibracje z powodu wybitych komponentów układu przeniesienia napędu

Jakie są możliwe uszkodzenia?

Także z tym warto się zapoznać, by wiedzieć co dokładnie się uszkodziło albo uległo awarii w aucie.

– może dojść do przegrzania wtórnego koła zamachowego

Dochodzi do niego z powodu nieprawidłowej eksploatacji sprzęgła i tu jako przykład można podać pracę w poślizgu. Uszkodzenie łatwo wykryć i rozpoznać, bowiem jego cechą charakterystyczną są przebarwienia i pęknięcia. Kiedy temperatura jest zbyt wysoka następuje redukcja działania smaru tłumiącego co prowadzi do tego, że ślizgacze, talerze, a także same smary działają na sucho. – przetarte koło pierwotne dwumasowego koła zamachowego.

Co czyni takie uszkodzenie?

Ekstremalne przeciążenie mechaniczne całego koła dwumasowego. Z powodu takiego uszkodzenia dochodzi do zniszczenia części wewnętrznych. Czasem następuje przetarcie obudowy pierwotnego koła zamachowego, które jest spowodowane uszkodzeniem wewnętrznych części. Taki stan powoduje całkowitą awarię koła dwumasowego. Jak można jeszcze rozpoznać to uszkodzenie? Po wycieku smaru.

– zablokowane, dwumasowe koło zamachowe.

Do zablokowania zarówno pierwotnego jaki i wtórnego koła dwumasowego dochodzi, na skutek zastosowania zbyt długich śrub do zamocowania pokrywy sprzęgła. To powoduje taki stan, że niemożliwe staje się tłumienie drgań.



Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności