Jak uniknąć utraty danych

dysk - utrata i odzyskiwanie danychUtrata danych to przygoda, która należy do bardzo nieprzyjemnych. Nikt z nas nie życzyłby sobie, aby ważne dla niego pliki (nieważne czy prywatne, czy tez firmowe) nagle stały się dla nas całkowicie niedostępne. Jest to jeden z najgorszych scenariuszy w przypadku sprzętu komputerowego.

Niestety takie przypadki zdarzają się i to nierzadko. Aby jak najlepiej zabezpieczyć się przed przykrymi w skutkach wydarzeniami należy zadbać o szereg środków, które mogłyby ów proces uczynić mniej uciążliwym. Należy sobie wprost powiedzieć, że sprzęt jaki taki zawsze był, jest i będzie zawodny, więc nie jest kwestią kluczową szukanie złotego środka na zapobieganie awariom. Wręcz przeciwnie.

Należy przede wszystkim zadbać o to, by dane, które już mamy na dysku nie przepadły bez śladu. Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem jest tworzenie kopii zapasowych (na płytach optycznych lub pentrive’ach, a nawet na innym twardym dysku). W ten sposób mamy gwarancję, że nawet w przypadku poważnej awarii będziemy mieć wciąż zapas plików, które są nam potrzebne do skutecznego działania. Dzięki temu wszystkiemu nawet proces taki jak  odzyskiwanie danych – który jest przecież w tym przypadku ostatecznością – staje się mniej straszny.



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Jak uniknąć utraty danych”

2 Komentarzy i opinii na forum
  • Adaś

    Podobno ludzie dzielą się na tych, którzy robią kpie zapasowe i tych którzy dopiero zaczną je robić… ;), ale wtedy to już trochę za późno…

  • Łukasz

    Ja robię kopię zapasową na dysku przenośnym i ma tę pewność że ma kopie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności