W chwili obecnej na polskim rynku internetowych działa już olbrzymia liczba firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych, projektowaniem materiałów reklamowych, pozycjonowaniem itd. Głównym odróżniającym je czynnikiem jest oczywiście cena oraz doświadczenie. Na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas wyboru firmy, która będzie tworzyć Nam wizytówkę naszej firmy w sieci?
Jaki pierwszy czynnik powinniśmy wyszukać w sieci, ewentualnie zaciągnąć rady naszych kolegów lub koleżanek, które już posiadają stronę, aby podzielili się swoimi uwagami odnośnie strony internetowej oraz na co zwrócili uwagę, a co umkneło im i dopiero pojawiło się po wykonaniu i uruchomieniu strony. Na pewno zaproponują nam jakąś firmę, bądź odradzą, a ze względu na to, że bardzo duża ilość zleceń wykonywana obecnie jest zdalnie bez bezpośredniego kontaktu z klientem i wykonawcą tego typu „polecenie” może być naprawdę przydatne.
Projektowanie stron internetowych to skomplikowany proces, wymagający doświadczenia i odpowiednich umiejętności. Tworzenie stron internetowych składa się z kilku podstawowych procesów, które w przyszłości zaważą na tym, czy projekt będzie profesjonalny i czy spełni pokładane w nim nadzieje.
Firma, którą wybierzemy powinna posiadać rozbudowane portfolio oraz co najmniej kilka listów referencynych potwierdzających autentyczność i jakość realizacji. Nie jest to oczywiście gwarancją, iż dana firma będzie najlepsza na rynku jednak dostarcza nam odpowiedniej wiedzy o umiejętnościach i kreatywności danej firmy. Kolejnym istotnym czynnikiem jest mobilność kadry. Czas odpowiedzi na składane zamówienia oraz zaangażowanie jakim wykazuję się potencjalny wykonawca. Jeżeli odpowiedzi na oferty nadchodzą z kilkudniowym opóźnieniem i do tego bez odpowiedniego uargumentowania to wiadomo, że wykonawca jest nierzetelny i prawdopodobnie współpraca z nim wyglądała by tak samo. Najważniejszą sprawą, która wpływa na naszą decyzję jest oczywiście cena. Ceny kształtują się w branży on kilkudziesięciu złotych za szablon, bądź wykonanie podstawowej strony do kilku set i nawet kilkudziesięciu tysięcy. Zależne jest to oczywiście od skomplikowania i wielkości zlecenia. Musimy jednak pamiętać, że w tej branży niska cena rzadko współpracuje z wysoką jakością. Przed podjęciem decyzji odnośnie firmy powinniśmy zastanowić się, czy dopłata 200, czy 300 zł nie zaważy na naszym późniejszym sukcesie.