Druk solwentowy to przykład nowoczesnej poligrafii jaka została wymyślona na potrzeby reklamy zewnętrznej. Dziś w czasach kapitalizmu, reklama jest niezbędne do tego, aby przetrwać i zdobyć klientów. Reklama stosowana jest na zewnątrz po to, aby złapać klientów. Reklamy zewnętrzne muszą być wytrzymałe na wiele czynników. Szkodzi im deszcze, promieniowanie słoneczne i wiele innych czynników. Dlatego też wymyślono druk solwentowy, który pozwala na bardzo trwałe drukowanie. Druk solwentowy cechuje się bardzo duża wytrzymałością na zewnętrzne czynniki, dlatego stosowany jest jako druk wielkoformatowy na billboardach. Jest odporny na wodę jak i promieniowanie UV. Jego różnicą od zwykłego druku jest to, że do druku solwentowego stosuje się atramenty na bazie rozpuszczalników. Standardowo w wielu innych nadrukach, stosuje się atrament na bazie wody. Nie jest to jednak tak wytrzymały druk, jak druk solwentowy i nie może być stosowany w przypadku reklam zewnętrznych. Gdy jednak druk ten będzie wykorzystany do reklamy zewnętrznej, wymaga on dodatkowego zabezpieczenia, na przykład laminatem.
Druk solwentowy wykorzystuje się zatem do reklamy zewnętrznej i jest to najczęściej reklama wielkoformatowa. Jest wiele powodów dla których w takiej reklamie, druk solwentowy sprawdza się najlepiej. Drukiem solwentowym nie można osiągnąć tak dobrej jakości jak zwykłym atramentem na bazie wody. Jednak przy wielkim formacie, nie ma to dużego znaczenia i druk solwentowy sprawdza się znakomicie. Problem natomiast jest przy mniejszym druku, gdzie dokładność nie jest już tak dobra. Pomimo tego, druk solwentowy jest popularny i często stosowany. Jego wytrzymałość to nawet kilka lat, czego na pewno nie wytrzyma żaden druk na bazie atramentów wodnych. Druk solwentowy ze względu na swoją wytrzymałość i małą dokładność stał się najczęściej wykorzystywany do druku wielkoformatowego. Atrament ten można nanieść na niemalże każdy materiał. Może być to materiał plastikowy, materiał włókienny czy nawet papier. Choć w tym przypadku druk solwentowy wykorzystywany jest o wiele rzadziej.