Coraz więcej osób zaczyna korzystać z Internetu i coraz więcej firm inwestuje we własne strony internetowe rozumiejąc współzależność zaistnienia w sieci do aktywnego i efektywnego uczestnictwa w rynku. Oprócz firm, często swoje strony internetowe mają ochotę założyć osoby, które chcą podzielić się swoimi pasjami, promować swoją twórczość, lub po prostu nawiązać sieć interesujących kontaktów.
Jakikolwiek cel obierzemy sobie planując założenie własnej strony internetowej musimy podejść do tego w sposób w pełni usystematyzowany – żadna strona internetowa bez myśli przewodniej i pomysłu nie będzie stroną interesującą i nie przyniesie spodziewanego efektu.
Przede wszystkim pomyśl o tym, jaka będzie tematyka przewodnia twojej strony internetowej. Czego będzie dotyczyć? Do kogo chcesz dotrzeć? Jakie informacje chcesz na niej zamieścić? W jaki sposób będziesz kontaktował się z jej użytkownikami?
Po drugie, zastanów się nad budżetem, którym dysponujesz i ile pieniędzy jesteś gotów zainwestować w swoje miejsce w sieci. Czy chcesz stworzyć złożony, obszerny portal internetowy, który będziesz często aktualizował, a do którego stworzenia wykorzystasz najbardziej efektowne i skomplikowane języki programowania? Czy zależy ci na prostej przejrzystej stronie internetowej, na której punkt ciężkości spoczywać będzie na informacjach tekstowych.
Jakikolwiek pomysł będziesz miał na swoją stronę internetową, musisz zadbać o to, by niezależnie od formy, zastosowania i zaawansowania informatycznego, strony były możliwie jak najbardziej przejrzyste, łatwe w nawigacji i jak najbardziej wydajne. Pamiętaj, że zaawansowane programowanie wymaga szybszych łączy i bardziej wydajnych serwerów, co najczęściej wiąże się z wyższymi kosztami utrzymania serwisu.
Kolejną sprawą jest wybór nazwy domeny. Domena, która nie wiąże się w żaden sposób z tym, co internauta znajdzie na twoim serwisie najprawdopodobniej nie przysporzy twojej stronie internetowej takiej oglądalności, jakiej byś oczekiwał bo – po pierwsze nie zostanie zapamiętana, o drugie – serwisy o skomplikowanych domenach mają dużo mniejsze szanse na zajęcie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. Korzystna domena najczęściej będzie domeną płatną – ale akurat to jest grą wartą świeczki.
Zwróć uwagę na to, czy będziesz potrafił aktualizować stronę i nawiązywać kontakty z użytkownikami twojego serwisu. Jeżeli tworzenie twojej strony zlecasz firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych profesjonalnie – jeżeli tylko dysponujesz wystarczającym budżetem – zleć stworzenie dla ciebie panelu administracyjnego, dzięki któremu będziesz mógł zarządzać treścią i aktualizować swoją stronę internetową.
Strony nieaktualizowane nudzą się internautom i powodują, że nie spodziewając się tam niczego nowego – po prostu przestają je odwiedzać. Współcześnie największą popularnością cieszą się często aktualizowane, dynamiczne serwisy, nastawione na interakcje z odwiedzającymi i wyposażone w moduły wspomagające indywidualizację użytkownika.
Jeżeli twoja strona internetowa będzie miała charakter komercyjny, nie możesz zapomnieć o eksploracji rynku i obserwacji twojej konkurencji. Wchodzisz przecież w zhierarchizowaną strukturę handlową, która rządzi się swoimi surowymi prawami. Musisz wiedzieć, czego będzie się od ciebie oczekiwać i jakie działania powinieneś podjąć, by być lepszym od konkurencji, a przede wszystkim, żeby twoja strona internetowa została zauważona.
Oprócz tego, twoje strony internetowe, które mają z założenia przynieść ci korzyści majątkowe, nie może jednocześnie narażać cię na problemy z prawem. Skonsultuj się z prawnikiem lub zapoznaj z regulacjami prawnymi dotyczącymi twojej działalności i postaraj się, by pod względem prawnym twoja strona internetowa była przejrzysta zarówno dla ciebie, jak i dla twoich potencjalnych klientów.
Podsumowując: strony internetowe to doskonała szansa zaistnienia w sieci zarówno, jeśli chodzi o cele czysto towarzyskie, artystyczne czy też komercyjne – mające z założenia przynieść zyski. Niezależnie od tego, jaki jest cel inwestycji w twoją internetową przestrzeń, musisz postarać się o to, żeby twoja strona internetowa była zarówno oryginalna i przyciągająca uwagę, jak i łatwa w obsłudze, wygodna i przejrzysta. Zwróć uwagę na swoich gości i klientów, którzy będą ci przecież przynosić zyski i postaraj się o takie wyposażenie swojej strony internetowej w moduły, by była przystosowana do odbierania feedbacku. Postaraj się być niezależny i sprawny w obsługiwaniu swojej strony internetowej – pamiętaj, że sieć to niezwykła szansa dla rozwoju twojego przedsiębiorstwa, a wraz z rozwojem twojej działalności – także strona internetowa będzie musiała się rozwijać. Bądź niezależny, kreatywny i…
naucz się czytać w myślach internautów – a twoja strona internetowa odniesie sukces!