Na rynku dostępne są różne rodzaje stołów konferencyjny, a wybór nie jest wcale łatwy. Warto dokładnie przemyśleć i określić swoje potrzeby w kwestii wyboru takiego stołu.
Stoły konferencyjne to jedne z najważniejszych elementów wyposażenia w każdym biurze. Kreują nie tylko wizerunek firmy, ale też stanowią o wygodzie i komforcie pracy. Dlatego wybór właściwego stołu konferencyjnego jest tak ważny. Sprawdźmy w detalach na co zwrócić uwagę.
Przede wszystkim istnieją trzy kluczowe zasady jakimi powinniśmy się kierować wybierając stół konferencyjny – wielkość, kształt, dodatki. Kto zapomina o tych trzech kwestiach, ten ma marne szanse na wybór odpowiedniego stołu konferencyjnego.
Pozornie wszystkie stoły konferencyjne są podobne. Podłużne, duże i wykonane z niezłego gatunkowo drewna. Zwykle zresztą większą uwagę zwraca się na to, kto przy takich stołach siedzi i co mówi, niż na same meble. I słusznie. Jednak dobór odpowiedniego stołu jest bardzo ważny i może wpływać na wyniki prowadzonych przy nim negocjacji czy wrażenie, jakie robią prezentacje.
Najważniejsza jest wielkość. Każdy chciałby jak największy, jednak stoły konferencyjne mają to do siebie, że zbyt duże przestają spełniać swoją funkcję. Bo jeśli nie zostaje zbyt wiele miejsca na przejście wokół lub gdy nie można odsunąć krzesła na wystarczającą odległość, siedzenie przy takim stole staje się udręką. Co więcej, kiedy stół jest za duży, a ludzi niewielu, można odnieść wrażenie nieprzyjemnej pustki, która może prowadzić do wniosku, że ktoś nie przyszedł lub że zainteresowanie tematem konferencji jest niewielkie. Dlatego należy dobrze zastanowić się nad wielkością stołu, tak żeby była dopasowana do potrzeb i możliwości.
Podobnie jest z kształtem. Stoły konferencyjne dostępne są w kilku formach. Najpopularniejsze do prostokątne owale, wokół których siedzą zgromadzeni. Takie stoły mają tę zaletę, że zajmują mniej miejsca. Jednak w niektórych sytuacjach lepiej sprawdzają się stoły w kształcie podkowy. Dlaczego? Bo podkreślają uprzywilejowaną pozycję osób siedzących u ich szczytu. Dzięki temu na przykład zarząd może stworzyć odpowiednie wrażenie.
Trzecią cechą stołów konferencyjnych, o której nie można zapomnieć, są dodatki. W czasach, kiedy trudno jest przeprowadzić konferencję bez środków audiowizualnych ma to kluczowe znaczenie. Gniazda, do których można podłączyć zasilacze do laptopów to oczywistość, podobnie jak urządzenia zapewniające dostęp do sieci. Kto zapomni o tych ułatwiaczach, ten może żałować.