Każdy Pilot paralotni z napędem, dochodzi do wniosku, że same wieczorne loty na paralotni z napędem PPG to już za mało. Po wieczornych lotach w masełku naszą paralotnią szukamy czegoś więcej.
Loty koszące, loty jak najwyżej, loty jak najdłużej. Panuje opinia, że paralotnia z napędem nie powinna latać w termice. Oczywiście można, te słowa kieruję do doświadczonych pilotów. Każdy początkujący pilot paralotni powinien zdobywać swoje umiejętności w dobrej szkole paralotniowej.
Paralotnie podczas lotu w termice zachowują się tak samo jak podczas lotu swobodnego. Jednak przeciążone są większą masą startową z powodu naszego napędu. Dlatego w sytuacjach niestabilnych faz lotu ( klapa, negatywka, itp.) reakcje paralotni są zdecydowanie gwałtowniejsze i czas powrotu do normalnej fazy lotu jest dłuższy. Wszystkich pilotów zainteresowanych pragnących zgłębić tajniki latania termicznego z napędem PPG, kieruję do profesjonalnego instruktora. Dobra szkoła paralotniowa