Masz trudności z zasypianiem? Podpowiadamy 4 sposoby na lepszy sen

Trudności z zasypianiem i bezsenność to poważny kłopot, który odbija się na naszym zdrowiu, samopoczuciu oraz relacjach z innymi. Przyczyn problemów z zasypianiem może być wiele, dlatego warto poszukiwać właściwej diagnozy. Brak odpowiedniej dawki snu może stać się powodem rozdrażnienia i złego samopoczucia, a w aspekcie długofalowym nawet niektórych chorób. Warto więc znaleźć metodę, która pozwoli Ci przywrócić naturalny rytm dobowy.

śpiąca kobieta

Olejek CBD pomoże Ci zasnąć

W organizmie człowieka zlokalizowane są setki receptorów endokannabinoidowych, które biorą udział w regulowaniu naszego samopoczucia oraz wewnętrznej harmonii. Olejek CBD Kanaste: https://kanaste.pl/produkt/olejek-cbd/ jest ich naturalnym sprzymierzeńcem, który wspiera ich działanie. Dzięki temu stosowanie CBD może okazać się skutecznym wsparciem w problemach z zasypianiem.

Regularne stosowanie CBD sprawia, że organizm lepiej radzi sobie ze zbyt wysokim poziomem hormonu stresu – kortyzolu, który w znacznej mierze odpowiada za trudności z zasypianiem. Olejki CBD jako w pełni naturalne substancje pozbawione właściwości odurzających nie powodują otępienia, dzięki czemu sen staje się efektywniejszy.

Popołudniowa drzemka? Lepiej z niej zrezygnuj

Zdarzają się dni, kiedy czujesz znużenie i pozwalasz sobie na krótką drzemkę w ciągu dnia? To poważny błąd, jeśli cierpisz na bezsenność i problemy z zasypianiem. Przyzwyczajenie organizmu do drzemek w ciągu dnia zaburza prawidłowe funkcjonowanie naszego zegara biologicznego. Na efekty nie trzeba długo czekać, zwłaszcza jeśli kilkuminutowa drzemka przerodzi się w kilkugodzinny, twardy sen. Regulacja rytmu dobowego bazuje na układzie hormonalnym, który poprzez dodatkowe drzemki niepotrzebnie się rozregulowuje.

Trening tuż przed snem utrudnia zasypianie

Regularna aktywność fizyczna jest niezbędna dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Należy jednak pamiętać, że osoby mające problemy z zasypianiem nie powinny ćwiczyć późnym wieczorem. Podczas intensywnego wysiłku poprawia się dotlenienie komórek ciała oraz pobudzana jest praca serca i układu krążenia. W efekcie możemy czuć się pobudzeni jeszcze kilka godzin po zakończeniu ćwiczeń, co w wielu przypadkach utrudnia zasypianie. Swój plan dnia warto więc zorganizować w taki sposób, aby aktywność fizyczna przypadała na wcześniejszą porę.

Przed snem zrezygnuj z przeglądania internetu

Popularność internetu, smartfonów i tabletów sprawiła, że dostęp do informacji, rozrywki i mediów społecznościowych mamy zawsze w zasięgu ręki. Wiele osób chętnie przegląda internet tuż przed snem, co negatywnie wpływa na rytm dobowy organizmu. Według badań naukowych światło ekranów zmniejsza wydzielanie hormonu snu – melatoniny, co może powodować poważne trudności z zasypianiem. Osoby borykające się z problemem bezsenności powinny zrezygnować z używania elektroniki już na 2-3 godziny przed planowanym pójściem spać. To prosta zasada, jednak wielu z nas wciąż nie zdaje sobie sprawy z negatywnego wpływu urządzeń na organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności