Jak stosować Multi Level Marketing – Co to jest MLM?

Z racji obecnej, niepewnej sytuacji na rynku pracy, sporo osób rozważa możliwość założenia własnej firmy. Duża niezależność, możliwość decydowania z kim i ile się pracuje, a często także wyższe dochody niż w pracy na etacie, to tylko kilka plusów wynikających z takiego rozwiązania. Jedną z możliwości założenie własnej firmy jest Multi Level Marketing czyli marketing sieciowy.

Co to Multi Level Marketing?

Multi Level Marketing polega ogólnie na tym, że angażując się w działania MLM, tworzysz własną firmę, która zajmuje się dystrybucją określonych produktów. Można to zadanie realizować na dwa sposoby – albo samemu sprzedawać produkty, albo budować swoje struktury sprzedażowe.  Oznacza to mniej więcej tyle, że namawiamy jak najwięcej osób by rozprowadzały nasze produkty, a te osoby także namawiają kolejne osoby i tak dalej. Tworzy się, wzajemnie ze sobą powiązana, sieć dystrybucyjna – każda osoba zwerbowana przez nas również ma swoją firmę. Sukces całej grupy zależy zawsze od pracy każdego jej członka – dlatego tak ważne jest motywowanie swoich współpracowników.

MLM - multi level marketing

fot. G. Fabbri (SXC)

Co dalej

Każda osoba która dołączy się do danej struktury, zawsze otrzymuje podstawowe wsparcie szkoleniowe i merytoryczne. Osoba, którą obierzemy sobie jako lidera, ma już swoje wypracowane sposoby budowania struktur Multi Level Marketing, a także spory zasób wiedzy wynikły z praktyki w tym biznesie i na pewno się tą wiedzą z nami chętnie podzieli. Taki 'wielopoziomowy transfer wiedzy’ bardzo ułatwia rozpoczęcie własnej działalności MLM.

Źródła i Informacje:

[1] Opracowanie własne
[2] http://www.extramlm.pl – eksperci MLM



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Jak stosować Multi Level Marketing – Co to jest MLM?”

1 Komentarz lub opinia na forum
  • Krystyna Jarczewska

    Zgadza się, obecnie mlm daje fantastyczne możliwości prowadzenia swojej działalności na całym świecie, w realu i przez internet.
    Internet pozwala dzisiaj na budowanie struktur marketingowych w prawie wszystkich państwach, nie wychodząc z domu.
    Jeżeli oczywiście nawiążemy współpracę z poważną firmą, która oferuje to czego ludzie potrzebują, ma wypracowaną markę i światowy zasięg.
    Jedno tylko w powyższym artykule bym zmieniła.
    Namawianie nie jest dobrym pomysłem w budowaniu struktur czy sprzedaży bezpośredniej, ponieważ budzi niechęć.
    Nigdy nie lubiłam być namawiana do czegokolwiek.
    Uciekałam od namawiaczy.
    Lepiej jest po prostu informować ludzi o tym co może im dać produkt, który mamy w ofercie lub co może im dać szansa współpracy z firmą z którą współpracujemy i jeżeli są zainteresowani, zaoferować im swoją pomoc.
    I to wszystko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności