Z racji obecnej, niepewnej sytuacji na rynku pracy, sporo osób rozważa możliwość założenia własnej firmy. Duża niezależność, możliwość decydowania z kim i ile się pracuje, a często także wyższe dochody niż w pracy na etacie, to tylko kilka plusów wynikających z takiego rozwiązania. Jedną z możliwości założenie własnej firmy jest Multi Level Marketing czyli marketing sieciowy.
Co to Multi Level Marketing?
Multi Level Marketing polega ogólnie na tym, że angażując się w działania MLM, tworzysz własną firmę, która zajmuje się dystrybucją określonych produktów. Można to zadanie realizować na dwa sposoby – albo samemu sprzedawać produkty, albo budować swoje struktury sprzedażowe. Oznacza to mniej więcej tyle, że namawiamy jak najwięcej osób by rozprowadzały nasze produkty, a te osoby także namawiają kolejne osoby i tak dalej. Tworzy się, wzajemnie ze sobą powiązana, sieć dystrybucyjna – każda osoba zwerbowana przez nas również ma swoją firmę. Sukces całej grupy zależy zawsze od pracy każdego jej członka – dlatego tak ważne jest motywowanie swoich współpracowników.
fot. G. Fabbri (SXC)
Co dalej
Każda osoba która dołączy się do danej struktury, zawsze otrzymuje podstawowe wsparcie szkoleniowe i merytoryczne. Osoba, którą obierzemy sobie jako lidera, ma już swoje wypracowane sposoby budowania struktur Multi Level Marketing, a także spory zasób wiedzy wynikły z praktyki w tym biznesie i na pewno się tą wiedzą z nami chętnie podzieli. Taki 'wielopoziomowy transfer wiedzy’ bardzo ułatwia rozpoczęcie własnej działalności MLM.
Źródła i Informacje:
[1] Opracowanie własne
[2] http://www.extramlm.pl – eksperci MLM
Zgadza się, obecnie mlm daje fantastyczne możliwości prowadzenia swojej działalności na całym świecie, w realu i przez internet.
Internet pozwala dzisiaj na budowanie struktur marketingowych w prawie wszystkich państwach, nie wychodząc z domu.
Jeżeli oczywiście nawiążemy współpracę z poważną firmą, która oferuje to czego ludzie potrzebują, ma wypracowaną markę i światowy zasięg.
Jedno tylko w powyższym artykule bym zmieniła.
Namawianie nie jest dobrym pomysłem w budowaniu struktur czy sprzedaży bezpośredniej, ponieważ budzi niechęć.
Nigdy nie lubiłam być namawiana do czegokolwiek.
Uciekałam od namawiaczy.
Lepiej jest po prostu informować ludzi o tym co może im dać produkt, który mamy w ofercie lub co może im dać szansa współpracy z firmą z którą współpracujemy i jeżeli są zainteresowani, zaoferować im swoją pomoc.
I to wszystko.