Co to jest tylna belka?
Tylna belka jest rozwiązaniem stosowanym przez koncern PSA (Peugeot Citroen) od bardzo dawna. Pierwsze modele samochodów wyposażone w tego typu tylne zawieszenie pojawiły się w latach 80-tych. W latach 90-tych zastąpiono te modele innymi, takimi jak Peugeot 306, Citroen Xsara Saxo, wprowadzono do produkcji Peugeot 106 Peugeot 206, ale tylna belka pozostała jako rozwiązanie tylnego zawieszenia. Zastosowano ją również w produkcji modeli wypuszczonych na rynek na pod koniec lat 90-tych, czyli Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Citroen Xsara Picasso.
Dopiero w następcach tych modeli z lat 2008-2009 zmieniono konstrukcję tylnego zawieszenia i zastosowano tylną belkę podatną skrętnie resorowaną klasycznymi sprężynami. Poprzedni model tylnej belki resorowany był drążkami skrętnymi.
Produkcja tak wielu modeli samochodów z podobnym, bardzo specyficznym rozwiązaniem konstrukcyjnym zaowocowała ogromną ilością samochodów wypuszczonych na rynek, a trzeba pamiętać, że np. Peugeot 206 jest nadal produkowany, a tylko tego modelu do końca roku 2009 wyjechało z fabryk ponad 5 milionów egzemplarzy.
Mając na względzie powyższe nie wydaje się uzasadniony pogląd, że firmy, których specjalnością jest naprawa regeneracja tylnej belki Peugeot Citroen nie będą się dalej mogły rozwijać, a wręcz muszą zmieniać profil działalności wskutek zmniejszającej się liczby potencjalnych klientów.
Regeneracja tylnej belki (naprawia tylnej osi)
Regeneracja tylnej belki w Peugeot i Citroen to nic innego jak wymiana części, które uległy uszkodzeniu na nowe (czopy, łożyska, uszczelniacze ,tuleje met-gum poprzecznicy), oraz regeneracja, lub wymiana na regenerowane innych uszkodzonych elementów.
Należy to podkreślić, ze do naprawy są używane nowe, oryginalne części o nominalnych wymiarach, a wszystkie elementy tylnej belki wracają do stanu fabrycznego, dlaczego to jest ważne, dlatego że niejednokrotnie w regeneracji innych podzespołów używane są niefabryczne dorabiane, nad wymiarowe części, a sama regeneracja wykonywana jest przez firmy nie mające ani sprzętu , ani doświadczenia, wówczas podzespoły niby po regeneracji nie mają odpowiedniej trwałości, co psuje ogólny pogląd na regenerację, jako taką.
Dlatego tak ważne jest korzystanie z warsztatów specjalistycznych, które są wyposażone w odpowiedni specjalistyczny sprzęt. Jedną z takich firm jest Antałex, który od blisko 10 lat ma doświadczenie poparte 8 000 naprawionych belek.
Obrazy przedstawiające elementy przed i po regeneracji jak i zregenerowane belki:
Firma ta wyspecjalizowała się profesjonalnej, szybkiej i taniej naprawie tylnej belki. Wykonuje ją od ręki w 1,5 godz po zawsze z góry określonych kosztach, z zastosowaniem oryginalnych części francuskich i szeregu specjalistycznych narzędzi i przyrządów.