W dobie kryzysu ekonomicznego większość instytucji, czy firm chce oszczędzać lub wymyśla sposoby zmniejszenia wydatków. Większość przedsiębiorstw dąży do tego, aby obniżyć koszta na wszystkie realne sposoby i wszędzie gdzie tylko znajdą taką możliwość.
Pomysły i dążenie do tego właśnie, są podstawą aby instytucja, czy firma miała możliwość rozwoju i dalszego funkcjonowania w branży. Chyba niemal każde przedsiębiorstwo w dzisiejszych czasach ma doświadczenie z tym problemem i większość z ich właścicieli myśli nad tym w jaki jeszcze sposób dało by radę obniżyć wydatki w taki sposób, aby miało to znaczenie dla budżetu naszej instytucji.
Wiele przedsiębiorstw zastanawia się jakie jeszcze działania wdrożyć, aby nie obniżyć zysków firmy, a wręcz przeciwnie żeby je zwiększać obniżając przy tym wydatki. Bardzo dobrym rozwiązaniem i sposobem na cięcie kosztów w dobie kryzysu i na oszczędności jest wynajem kserokopiarek. Nowoczesne urządzenia i maszyny biurowe są bardzo kosztowne, niestety wszyscy chyba w swoich biurach muszą skanować lub kopiować, czy drukować dokumenty np. faktury, pisma, oferty, sprawozdania. Korzystanie z atramentowych drukarek, czy nawet laserowych to spore koszty materiałów eksploatacyjnych. Posiadanie (kupienie) urządzeń kserujących – to również spory wydatek. Zakup taki może być bardzo kosztowy i może bardzo obciążyć zasoby naszego przedsiębiorstwa.
Wypożyczenie takich urządzeń jakimi są kserokopiarki, drukarki czy kopiarki, daje firmom możliwość posiadania najnowocześniejszych urządzeń kopiujących bez wydawania dużych kwot pieniężnych z własnej kasy na zakup takiego rodzaju urządzeń oraz ich serwis.
W obecnym czasie na rynku jest bardzo dużo firm, które dostarczają tego rodzaju usługi. Duża konkurencja w tej branży doprowadziła także do sytuacji gdzie za bardzo małą kwotę(abonament miesięczny) można być posiadaczem bardzo nowoczesnej maszyny kopiująco-drukującej i w tej cenie mieć już pewną liczbę kopi do wydruku.
Ponadto wiele przedsiębiorstw daje różnego rodzaju dodatkowe promocje i rabaty na te usługi. W cenie dzierżawy na przykład można dodatkowo otrzymać serwis lub naprawę tych maszyn.
Bardzo często są też firmy, które w obszarze danego miasta czy województwa wykonują też w cenie dzierżawy – dostarczenie, montaż i uruchomienie danej kopiarki u klienta. W wielu przypadkach można także otrzymać urządzenie zastępcze w momencie awarii i długiego okresu serwisu. Takie właśnie rozwiązania pozwalają na wprowadzenie znacznych oszczędności w biurze.
Dobry pomysł z tym drukowaniem! Czy możesz podać namiary na jakieś sprawdzone firmy?
Ja póki co w kwestii oszczędzania próbowałam tylko kart BTC. Na szczęście z dobrym skutkiem, bo 40% rabat w hotelach przy wielu podróżach służbowych po prostu musi przynieść oszczędności.
Ciekawym pomysłem na oszczędzanie jest skorzystanie z rozwiązań aplikacji w chmurze. Płacimy wówczas, a czas dostępu do oprogramowania a za sam fakt posiadania licencji. Dużo można zaoszczędzić zamieniając stałą licencję na program na opłaty abonamentowe, które są zdecydowanie dużo niższe, a dodatkowo możemy w każdej chwili zrezygnować z umowy. Ja korzystam z programu do zarządzania projektami http://pmcompass.pl, który oferuje znaczniej więcej niż standardowe oprogramowanie tego typu: zarządzanie czasem pracy pracowników, dzięki kartom pracy, dokumentacją oraz szybkie tworzenie wykresów Gantta.